Tuesday, July 03, 2007

Για τα ΜΜΕ

ΕΝΩΣΗ ΠEΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ EΛΛΑΔΟΣ
UNION OF REGIONAL TELEVISIONS OF GREECE



ΑΧΟΡΤΑΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΜΠΛΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ,
ΠΑΡΑΠΛΑΝΟΥΝ ΑΝΙΔΕΟ ΥΠΟΥΡΓΟ,
ΠΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ,
ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΙΔΕΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ,
ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ,
ΑΝΤΙΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΑΙ ΧΑΡΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ


Ανίδεος! Δεν είναι βαριά κουβέντα για Υπουργό? Όχι! Ούτε βαριά, ούτε απαξιωτική, ούτε υποτιμητική, γιατί είναι φυσικό να είναι ανίδεος ο κάθε ένας που δεν έχει σπουδάσει ηλεκτρονικά και δη τις νέες τεχνολογίες μετάδοσης.
Βρήκε μπροστά του λοιπόν ο Υπουργός ένα βουνό προβλήματα και την εφιαλτική πίεση της Ε.Ε., που εκφράζεται με τεράστια πρόστιμα, για να προσαρμοστεί η Νομοθεσία μας με την Κοινοτική. Αυτό προφανώς το εκμεταλλεύτηκαν ορισμένοι πονηροί μεγαλοεπιχειρηματίες των ΜΜΕ, που ζύγωσαν από ότι φαίνεται τον Υπουργό, όπως ζυγώνουν τις εκάστοτε Κυβερνήσεις, γιατί το Κεφάλαιο δεν έχει χρώμα.
Του υποσχέθηκαν ότι έχουν τον τρόπο να του λύσουν όλα του τα προβλήματα. Μάλλον θα του έταξαν ότι αυτοί είναι πανέτοιμοι να εκπέμψουν ψηφιακά, ώστε να λύσουν υποδειγματικά το πρόβλημα της ψηφιακής εκπομπής και ως εκ τούτου, προκειμένου να απαλλαγεί από τον βραχνά της άγνωστής νέας τεχνολογίας, τον παρέσυραν να ψηφίσει έναν Νόμο, που είναι βέβαιο ότι θα γυρίσει ως μπούμερανγκ εις βάρος της Κυβέρνησης, αλλά και το κυριότερο, εις βάρος των συμφερόντων του Κράτους και του Ελληνικού Λαού.
Ο Υπουργός Επικρατείας - δημοσιογράφος ων - δείχνει μεν ότι έχει την καλή διάθεση να προχωρήσει ψηφιακά η Χώρα και να λυθούν προβλήματα ετών, αλλά δεν γνωρίζει όπως προαναφέραμε από ψηφιακή τεχνολογία, όπως επίσης είναι αγύριστο κεφάλι και δεν μας ακούει, θεωρώντας ότι οι σταθμοί μας δεν κατέχουν την ανάλογη τεχνογνωσία, για να του επιλύσουν τα συσσωρευμένα προβλήματα. Μπροστά λοιπόν στην αφόρητη πίεση της Ε.Ε. και βλέποντας την καλή τεχνολογία που διαθέτουν οι Πανελλήνιοι σταθμοί, επί πλέον δε νομίζοντας ότι οι ιδέες τους θα είναι πρωτοποριακές, τους θεώρησε Πανάκεια λύση και τους εμπιστεύτηκε.
Δεν είναι κακό ένας επιχειρηματίας να προτείνει πρωτοποριακές ιδέες σε μια Κυβέρνηση, ίσα - ίσα το αντίθετο. Κακοί είναι οι απώτεροι σκοποί ορισμένων επιχειρηματιών, που προσπαθούν να δημιουργήσουν μονοπωλιακές καταστάσεις.
Ιδού λοιπόν το αποτέλεσμα, ο Νόμος που δημιουργήθηκε, κομμένος και ραμμένος για τα μέτρα των Πανελληνίων σταθμών.
Για αυτόν τον λόγο "τσιμουδιά" οι εφημερίδες και τα Πανελλήνια ΜΜΕ, την ώρα που περνάει ένας τόσο σημαντικός Νόμος. Για να έθιγε τα συμφέροντά τους και μέχρι και διαδήλωση θα έκαναν.
Και μετά το σενάριο, επί της ουσίας:
Ο νόμος για τα ΜΜΕ δεν χρειαζόταν να περιλαμβάνει ξανά διατάξεις για αναλογική αδειοδότηση.
Καλώς ή κακώς (φυσικά κακώς) δεν δόθηκαν τόσα χρόνια άδειες, αλλά τώρα πλέον ήλθε το πλήρωμα του χρόνου για την αναλογική εκπομπή.
Σε όλη την Ευρώπη, πουθενά μα πουθενά δεν ασχολούνται πλέον με αναλογικές αδειοδοτήσεις.
Στον Νόμο που ψηφίζεται, οι αναλογικές αδειοδοτήσεις έχουν σκοπό και μόνο να κόψουν όλους τους τοπικούς και σχεδόν όλους τους περιφερειακούς σταθμούς από την ψηφιακή εκπομπή για να την νέμονται εξ ολοκλήρου λίγοι και μόνο επιχειρηματίες, που θέλουν να κατευθύνουν κατά το δοκούν την ενημέρωση του τόπου και κατ' επέκταση την διακυβέρνηση και χειραγώγηση του Ελληνικού Λαού.

Διανοήθηκε ποτέ κανείς πόσες επιχειρήσεις θα κλείσουν και πόσο θα αυξηθεί η ανεργία?
Ψηφίζουν έναν Νόμο, όπου ο κάθε ένας μεγαλοεπιχειρηματίας έχει βάλει μέσα και το μακρύ του και το κοντό του. Γι' αυτό και η γλώσσα που είναι γραμμένος είναι αρκετά θολή, όπως θολό πλέον είναι και το μυαλό των νομικών που τον συνέταξαν, προφανώς από τις άπειρες παρεμβάσεις των επιχειρηματικών συμφερόντων.
Οι τελευταίοι Νόμοι του Υπουργείου Επικρατείας, διακρίνονται για τις ασάφειές τους, τα εκ παραδρομής λάθη τους, για την ελλιπή ή λανθασμένη τακτοποίηση των άρθρων και παραγράφων τους, για ασυνταξίες, ελληνικούρες και τόσες άλλες παραλείψεις κανόνων της γραμματικής, που στο τέλος αναρωτιέσαι, τι καταλαβαίνουν και τι ψηφίζουν αυτοί οι άνθρωποι, οι βουλευτές;

Τι περιλαμβάνει λοιπόν ο νέος νόμος:
1. Τα άρθρα περί βασικού μετόχου, που είναι σύμφωνα - επί τέλους - με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μοναδικό καλό του Νόμου. Αλλά όλα αυτά τα άρθρα θα μπορούσαν από καιρό να έχουν ήδη ενσωματωθεί στον Ν. 2328/95.
2. Διατάξεις - κατά Παγκόσμια πρωτοτυπία και αποκλειστικότητα του έτους 2007 - για αναλογική αδειοδότηση των σταθμών. Δεν χρειαζόντουσαν, αφού καλυπτόντουσαν από τον Ν. 2328/95, που ποτέ δεν εφαρμόστηκε πλήρως.
Άκαιρος φυσικά ο οποιοδήποτε διαγωνισμός για αναλογικές άδειες, που καταργεί τους τοπικούς και από τον τρόπο μοριοδότησης, μοναδικό σκοπό έχει να κόψει τους περισσοτέρους περιφερειακούς σταθμούς και να κατασκευάσει μερικούς παρδαλούς και αμφιβόλου ποιότητας και βιωσιμότητας περιφερειακούς σταθμούς, από ανόμοιες και παρακινδυνευμένες συγχωνεύσεις μικροτέρων.

Ορθό θα ήταν να αφεθούν ως έχουν όλοι οι σταθμοί, μέχρι την έναρξη των ψηφιακών αδειοδοτήσεων, που πρέπει να γίνει το συντομότερο.

3. Εναρμόνιση με την οδηγία 2002/77/EC της Ε.Ε., για να σταματήσουν τα πρόστιμα. Από άλλες όμως διατάξεις του ιδίου Νόμου, όπως το Άρθρο 14, η οδηγία αυτή καταπατείται και ως εκ τούτου μάλλον τα πρόστιμα θα συνεχιστούν.
4. Μεταβατικές διατάξεις για την Ψηφιακή εκπομπή, το περίφημο άρθρο 14, όπου το δικαίωμα της άμεσης ψηφιακής εκπομπής μονοπωλείται από τους ήδη υπάρχοντες Πανελληνίους σταθμούς και την ΕΡΤ, αποκλειομένων των τοπικών και περιφερειακών σταθμών και όχι μόνο αποκλειομένων, αλλά και με την υποχρέωση "αν χρειαστεί" να παραχωρήσουν και τις συχνότητες που λειτουργούν.
Δηλαδή με την ψήφιση του Νόμου, καταδίκη των περιφερειακών και τοπικών σταθμών σε παύση λειτουργίας. Με το ίδιο άρθρο αποκλείονται οποιεσδήποτε άλλες επιχειρήσεις που θα ήθελαν να εκπέμψουν ψηφιακά, κατά το μεταβατικό αυτό στάδιο, μέχρι την τελική αδειοδότηση, η οποία, υπό τοιαύτας προϋποθέσεις, ουδέποτε θα πραγματοποιηθεί, αφού δεν θα συμφέρει τους Πανελλήνιους σταθμούς. Θα προτιμήσουν να ρίξουν την Κυβέρνηση που θα το τολμήσει, από το να χάσουν το προνόμιο αυτό. Να είστε σίγουροι.
Στο ίδιο άρθρο, ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ στους Πανελλήνιους σταθμούς και την ΕΡΤ, αντί του ορθού ΝΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ σε κάθε σταθμό bit rate, ισοδύναμο με το 1/5 περίπου της συχνότητας.
Δηλαδή σε κάθε Πανελλήνιο σταθμό, όχι μόνο του δίνει το δικαίωμα να εκπέμπει ψηφιακά, αλλά του παραχωρεί και ολόκληρη πλατφόρμα που χωράει 5 τουλάχιστον σταθμούς (και με νεότερη τεχνολογία 10).
5. Αοριστολογίες για την ψηφιακή νομοθεσία και αδειοδότηση των σταθμών, που θα καθοριστούν με Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις.
6. Αντί το Κράτος να έχει το δικαίωμα ιδιοκτησίας των ψηφιακών πλατφόρμων, από τις οποίες θα ενοικιάζεται χώρος μετάδοσης προγράμματος από τους ιδιωτικούς σταθμούς, με τον νόμο αυτόν, στο Άρθρο 17, ξεπουλιόνται περιουσιακά στοιχεία της ΕΡΤ, καθώς και το ετήσιο 15% των χρημάτων του Έλληνικού Λαού (44.382.000 Ευρώ) προς την ΕΡΤ και αποδίδονται σε μια εταιρεία, που περιλαμβάνει και ιδιώτες.

Μάλλον αυτοί θα είναι οι ίδιοι ιδιώτες που υποσχέθηκαν στον ανίδεο Υπουργό, ότι θα του λύσουν, χωρίς ιδιαίτερα να αγχώνεται, το ψηφιακό του πρόβλημα, αποσκοπούντες βέβαια στα πόσα δις θα αποταμιεύσουν από το υστέρημα του Λαού.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ - ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Μία σώφρων και σοβαρή Κυβέρνηση, θα έπρεπε να πράξει τα ακόλουθα:

1. Άμεσα να αποσύρει το παρόν σχέδιο Νόμου και άμεσα να τροποποιήσει τον Νόμο 3431/2006, ενσωματώνοντας την οδηγία 2002/77/EC της Ε.Ε., ώστε να παύσουν τα πρόστιμα.
2. Να αφήσει όπως έχουν τους αναλογικούς σταθμούς, μέχρι της οριστικής κατάργησης της αναλογικής εκπομπής, που θα πρέπει να πραγματοποιηθεί το συντομότερο.
3. Να προκηρύξει την εκπόνηση μελέτης για κατανομή συχνοτήτων και Χαρτών για την κάλυψη της Χώρας, από ψηφιακές πλατφόρμες Τοπικής, Περιφερειακής και Πανελλήνιας εμβέλειας, κατόπιν Δημοσίου ανοικτού διαγωνισμού, όπου η καλύτερη μελέτη που θα προκριθεί από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, σε συνεργασία με όλα τα Πανεπιστήμια της Χώρας, θα εγκριθεί από την Βουλή των Ελλήνων για να εφαρμοστεί.
Πρώτα σχεδιάζεται ένα σπίτι και αρχίζει να κτίζεται από τα θεμέλια και όχι από τα κεραμίδια.
4. Να ψηφίσει Νόμο για την ψηφιακή εκπομπή, που θα περιλαμβάνει όλες τις οδηγίες της Ε.Ε. και όπου το Κράτος θα κατέχει την Δεσπόζουσα Θέση, δηλαδή θα είναι ο ιδιοκτήτης των πλατφόρμων.
Έχοντας στον νου το Γαλλικό πρότυπο, το Κράτος διενεργεί διαγωνισμό για την κατασκευή των πλατφόρμων, με χρήματα που αντλούνται από την εισφορά του Ελληνικού Λαού στην ΕΡΤ και τις πλατφόρμες τις αποδίδει στην ΕΡΤ, η οποία θα εισπράττει το ενοίκιο από τους σταθμούς που θα αναμεταδίδονται μέσω των πλατφόρμων αυτών, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους δορυφόρους.
Χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες διαδικασίες, το Ε.Σ.Ρ. προκηρύσσει διαγωνισμούς για π.χ. 6ετή άδεια χρήσης θέσεως με bit rate π.χ. 2 MBps σε τοπικές πλατφόρμες, με αντίτιμο π.χ. 1000 Ευρώ τον μήνα, σε περιφερειακές πλατφόρμες με αντίτιμο π.χ. 5.000 Ευρώ τον μήνα και σε Πανελλήνιας κάλυψης με αντίτιμο π.χ. 60.000 Ευρώ τον μήνα. Δηλαδή τηλεόραση τριών ταχυτήτων. Κάτι παρόμοιο θα μπορούσε να γίνει και για τα Ραδιόφωνα.
Δεδομένου ότι με την ψηφιακή εκπομπή, υπάρχουν πάρα πολλές διαθέσιμες συχνότητες, με τον περιγραφόμενο τρόπο, θα μπορεί και ένας οικονομικά ευκατάστατος σταθμός της επαρχίας π.χ. της Κρήτης, να εκπέμπει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
5. Ο Νόμος να δίνει προσοχή στον αριθμό του υποχρεωτικά απασχολουμένου προσωπικού του κάθε σταθμού, σε συνδυασμό με τον κύκλο εργασιών, ώστε οι εταιρείες να είναι βιώσιμες και να προσελκύονται επενδυτές, ώστε και οι πλατφόρμες να γεμίζουν με σταθμούς.
6. Κατά το μεταβατικό στάδιο, μέχρι την κατασκευή των ψηφιακών πλατφόρμων και τον διαγωνισμό από το ΕΣΡ, που έπ' ουδενί πρέπει να υπερβαίνει τα 3 έτη. Βρίσκονται το πολύ 3 ελεύθερες συχνότητες από κάθε Κέντρο Εκπομπής της Περιφέρειας και 3 από Αθήνα και Θεσσαλονίκη*, όπου αναλαμβάνουν ορισμένοι από τους σταθμούς που εκπέμπουν αναλογικά από το συγκεκριμένο κέντρο να εκπέμψουν και ψηφιακά, αναμεταδίδοντες με bit rate π.χ. 2 MBps, όλους τους υπολοίπους σταθμούς του συγκεκριμένου Κέντρου Εκπομπής που εκπέμπουν αναλογικά, ώστε να εκπέμπουν και αυτοί και ψηφιακά, χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα - εκτός των λειτουργικών εξόδων, όπως ρεύματος κ.λ.π. - και με συσκευές οι οποίες θα παραχωρηθούν στο Κράτος σε τιμή κάτω του κόστους, για να ενσωματωθούν έστω και σαν εφεδρικές στις Κρατικές πλατφόρμες, όταν ενεργοποιηθούν πλήρως αυτές.
Ούτε περίεργοι Νόμοι, ούτε αλχημείες ούτε παραθυράκια πλουτισμού, ούτε συγχωνεύσεις. Ελεύθερη οικονομία, ελεύθερος ανταγωνισμός. Ότι προσφέρεις παίρνεις. Το Κράτος και οι καλύτεροι κερδίζουν, ο αποτυχημένος κλείνει.
Για να τα δει και με ένα άλλο μάτι ο Υπουργός:
Μήπως δεν είμαστε εμείς οι παλαβοί και οι αντιδραστικοί που
φωνάζουμε, αλλά έχουμε δίκαιο?
* Στην Επαρχία μπορούν να εξοικονομηθούν μέχρι 3 ελεύθερες συχνότητες ανά Κέντρο Εκπομπής, στο Λεκανοπέδιο Αττικής εξοικονομούνται από τις διπλο-εκπομπές της ΕΡΤ και από συχνότητες ορισμένων σταθμών που είτε εκπέμπουν διπλά από το ίδιο Κέντρο εκπομπής, όπως το ΜΕGA από Πάρνηθα, είτε κρατούν στο Λεκανοπέδιο ελεύθερες τις συχνότητες που εκπέμπουν από Αίγινα. Στην Θεσσαλονίκη, από τις ελεύθερες συχνότητες που ανοίγουν τα βράδια πειρατικοί σταθμοί.