Thursday, November 15, 2007

Το ψήφισμα

Οι κάτοικοι της περιοχής Φιλοπάππου και όλοι οι Αθηναίοι που συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ θεωρούμε απαράδεκτη τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) και κάθε συνακόλουθη υπουργική απόφαση που θέτει οποιουδήποτε είδους περιορισμούς στην πρόσβαση και χρήση του Λόφου Φιλοπάππου ως χώρου περιπάτου και αναψυχής για πεζούς και ποδηλάτες ημέρα ή νύχτα.

Η γνωμοδότηση αυτή έγινε χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι ο Λόφος Φιλοπάππου είναι ο μοναδικός πνεύμονας πρασίνου και αναψυχής σε μία τεράστια έκταση τσιμέντου. Έτσι το Υπουργείο Πολιτισμού φανερώνει την περιφρόνηση του τόσο για τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης μας όσο και για τους θεσμούς, αφού προχώρησε χωρίς καμία διαβούλευση με τους πολίτες, όπως οφείλουν οι δημόσιες αρχές για θέματα περιβάλλοντος με βάση τη Σύμβαση του Άαρχους. Και αυτά συμβαίνουν όταν η πολυδιαφημισμένη, κατ’ όνομα «ενοποίηση» των αρχαιολογικών χώρων έχει ήδη περιφράξει, κατακερματίσει, αφαιρέσει από τη ζωή της πόλης και ερημώσει, μεγάλους ελεύθερους χώρους, από την Αγία Φωτεινή-Ολυμπιείο μέχρι το Θησείο-Κεραμεικό.

Τα πραγματικά προβλήματα του Λόφου τα γνωρίζουμε εμείς, οι κάτοικοι και όχι το Κράτος και οι ιδιώτες κερδοσκόποι, που εποφθαλμιούν τον Λόφο και οι οποίοι αποδεδειγμένα έχουν κινηθεί με εξωθεσμικές μεθόδους, δηλαδή διαπλοκής και ξεκοκκαλίσματος ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Γι αυτό απαιτούμε και εργαζόμαστε για:

* Προστασία και συντήρηση των έργων Πικιώνη που είναι νεώτερο μνημείο και είναι υποχρεωμένο το ΥΠΠΟ να το διαφυλάξει.
* Τα χρήματα που πετάνε για κάγκελα να δοθούν για την ολοκλήρωση του ημιτελούς και άχρηστου σήμερα συστήματος πυρόσβεσης.
* Συντήρηση των υποδομών αναψυχής και των αντιδιαβρωτικών έργων του Λόφου που χρονολογούνται από τη δημαρχία Μπέη.
* Να αρθούν οι καταπατήσεις και αυθαιρεσίες ιδιωτών και δημοσίου:

- Tα εργοταξιακά κοντέινερς των αρχαιολόγων που κατάντησαν μόνιμες αυθαίρετες κατασκευές
- Οι καταπατήσεις και αυθαίρετες επεκτάσεις της «Διόνυσος Ζόναρς ΑΒΕΕ»
- Το αυθαίρετο πωλητήριο αρχαίων αντιγράφων του ΥΠΠΟ μέσα σε κοινόχρηστο χώρο του δήμου Αθηναίων
- Το αυθαίρετο κατασκεύασμα που προορίζεται για χώρος υπαίθριων εκθέσεων γλυπτικής.

* Να εφαρμοστεί η ήδη ισχύουσα απαγόρευση για μηχανοκίνητα τροχοφόρα. Οι πρώτοι που την παραβιάζουν είναι το προσωπικό του ΥΠΠΟ.
* Να επαναλειτουργήσει το αναπαυτήριο του Πικιώνη στο Λουμπαρδιάρη σαν λιτό ελληνικό καφενείο.
* Να συνεχιστεί το πρόγραμμα δεντροφυτεύσεων του ΔΑ.
* Να εφαρμοσθούν συνολικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για να φύγουν τα τουριστικά πούλμαν από τις γειτονιές μας.
* Να αφαιρεθεί η αυθαίρετη περίφραξη του πρώην Ήχος και Φως στην Πνύκα.
* Ο κοινόχρηστος χώρος των 13 στρεμμάτων του ΔΑ στον Διόνυσο να αποδοθεί στους δημότες.

ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

1. Τότσικα Παναγιώτη του Γεωργίου, κατοίκου Ηλιούπολης, Πύρρωνος 77
2. Πορτάλιου Ελένης του Σταύρου, κατοίκου Αθηνών, Παρμενίδου 23
3. Ιατρίδου Μαρίας- Ελένης του Σταύρου, κατοίκου Π.Φαλήρου, Άτλαντος 24
ΚΑΤΑ
Του Ελληνικού Δημοσίου, όπως εκπροσωπείται από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ
1.Της με αριθ. 3220/23.07.2007 (ΦΕΚ 337/ Δ/ 25.07.2007) αποφάσεως του Γενικού Γραμματέα Αττικής με την οποία κηρύχθηκαν ως αναδασωτέα δάση και δασικές εκτάσεις στην Πάρνηθα , που κάηκαν από την πυρκαγιά της Πάρνηθας της 28ης Ιουνίου 2007 , κατά το μέρος που εξαιρείται από την αναδάσωση έκταση συνολικού εμβαδού 62,59 στρεμμάτων, με την αιτιολογία ότι εμπίπτει στις διατάξεις του ν.3139/2003 (Α 100)
2. Κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης εκδοθείσας συναφώς ή στο πλαίσιο σύνθετης διοικητικής ενέργειας.


Ώς προς την προσβολή της άνω πράξεως έχουμε έννομο συμφέρον δεδομένου ότι είμαστε κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας . Διακυβεύεται δε κατά τρόπο άμεσο η προστασία του πυρήνα του Εθνικού Δρυμού του όρους Πάρνηθα, λόγω της εξαίρεσης από την αναδάσωση των 62,59στρ που προβλέπει η προσβαλλομένη. Συνεπώς νομίμως ασκούμε το συνταγματικό δικαίωμα μας στο περιβάλλον κατά τη διάταξη άρθρου 24 Σ, παρ 1 και 2.
Την παραπάνω πράξη προσβάλλουμε εμπροθέσμως και ζητούμε την εν μέρει ακύρωση και μεταρρύθμιση της για τους παρακάτω νομίμους και βασίμους λόγους.

1 ΙΣΤΟΡΙΚΟ.
Με το ΠΔ 644, ΦΕΚ 153/Α/61 ιδρύθηκε ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας και καθορίστηκαν τα όρια του πυρήνα και της περιφερειακής ζώνης του, ο οποίος στη συνέχεια εντάχθηκε στο δίκτυο Natura 2000 και στην οδηγία 79/409 για την προστασία της άγριας πανίδας..
Με τη προσβαλλόμενη πράξη ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Αττικής αποφάσισε την κήρυξη ως αναδασωτέων των δασών και δασικών εκτάσεων, συνολικού εμβαδού 36.158.942 στρεμμάτων που βρίσκονται στις θέσεις Προφήτης Hλίας , Κεραμίδι, Κυρά, Αγ.Τριάδα, Μαυροβούνι, Σκίπιζα και Πλάτανα, του ορεινού όγκου της Πάρνηθας και των διοικητικών περιφερειών των Δήμων Φυλής, Άνω Λιοσίων, και Αχαρνών Αττικής, οι οποίες κάηκαν από την πυρκαγιά της 28ης Ιουνίου 2007.
Σκοπός της εν λόγω κήρυξης των ανωτέρω εκτάσεων ως αναδασωτέων είναι σύμφωνα μετην προσβαλλόμενη "η διατήρηση του δασικού χαρακτήρα αυτών , ο αποκλεισμός διάθεσης των για άλλη χρήση , η αποκατάσταση της καταστραφείσης από την πυρκαγιά της 28ης Ιουνίου δασικής βλάστησης και των εν μέρει ως ανωτέρω προαναφερομένων παράνομων εκχερσώσεων αυτής , αποτελουμένης από υψηλό δάσος ελάτης, υψηλό πευκοδάσος με υπόροφο αειφύλλων πλατυφύλλων, δάσος αειφύλλων πλατυφύλλων με μίξη χαλέπιο πέυκη και δάσος αειφύλλων πλατυφύλλων καθώς και η εξασφάλιση της ισορροπίας του φυσικού περιβάλλοντος συμπεριλαμβανομένης σε αυτό και της υφισταμένης σπάνιας πανίδας που απαντάται στις περιοχές αυτές και των βιοτόπων αυτής ".
Με την προσβαλλομένη πράξη εξαιρέθηκε από την αναδάσωση έκταση 62,59 στρεμμάτων με την εσφαλμένη και μη νόμιμη αιτιολογία ότι βρίσκεται σε νόμιμη αλλαγή χρήσης ως εμπίπτουσα στις διατάξεις του άρθρου 3 του ν3139/2003 (Α 100) σχετικά με τις ρυθμίσεις για τα Καζίνα Πάρνηθας και Κέρκυρας και άλλες διατάξεις βασιζόμενη κατουσίαν σε αντισυνταγματικές διατάξεις
Με την με αριθ.18/3-4-2002 πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου περιήλθαν μη νόμιμα στην εταιρεία "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε" (ΕΤΑ Α.Ε.) εκτάσεις 90 , και 25 στρεμμάτων, 'με σκοπό να εισφερθούν στη θυγατρική της ΕΤΑ Α.Ε. "Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε."
Με το άρθρο 8, παρ1 ,α του ν3139/2003 παραχωρείται κατά δικαίωμα διοίκησης διαχείρισης και εκμετάλλευσης έκταση 51 στρεμμάτων στη θέση Μετόχι από το δήμο Αχαρνών στην "Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε."
Στα 90 στρέμματα υπάρχουν εγκαταστάσεις Καζίνο- Ξενοδοχείο-άνω τελεφερίκ (Μον Παρνές), στα 25 στρ εγκαταστάσεις του πρώην Σανατόριο-ξενοδοχείο Ξενία και στα 51 κάτω σταθμός τελεφερίκ που είχαν κατασκευαστεί εκεί πριν από την ισχύ του Συντάγματος του 1975, (11 Ιουνίου 1975).
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 3 του ν.3139/2003 " Ρυθμίσεις για τα καζίνα Πάρνηθας και Κέρκυρας και άλλες διατάξεις"
a)οι υπάρχουσες τότε εγκαταστάσεις του Μον Παρνές αντλούν τη νομιμότητα τους από την υπ αριθ 509828 /15.11.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ ,
β)οι εγκαταστάσεις του Ξενία , από την υπ αρ 505384/19.5.1997 απόφαση του γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ και
γ) οι εγκαταστάσεις στο Μετόχι με την υπ αρ 509696/17.10.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ
Οι παραπάνω αποφάσεις εκδόθηκαν κατ εξουσιοδότηση του ν .2160/1993 (ΦΕΚ 118 Α) και δημοσιεύονται με το νόμο αυτό.
Πρόκειται προφανώς για το άρθρο 6, παρ1 του ν .2160/1993 (ΦΕΚ 118 Α) το οποίο προβλέπει ότι :" οι κτιριακές τουριστικές εγκαταστάσεις , που έχουν ενεγερθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου από τον ΕΟΤ χωρίς την κατά νόμον οικοδομική άδεια και ανήκουυν στον ΕΟΤ ή στη θυγατρική του 'ΞΕΝΙΑ Α.Ε' καθίστανται νόμιμες. Η νομιμότητα της κτιριακής εγκατάστασης διαπιστώνεται με σχετική απόφαση του ΕΟΤ , η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας του ΕΟΤ . Η απόφαση περιέχει την τοποθεσία και τεχνική περιγραφή της κτιριακής εγκατάστασης, καθώς και τα στοιχεία των σχετικών διαγραμμάτων που τηρούνται στο αρχείο του ΕΟΤ. Με την εκδοση της απόφασης του ΕΟΤ η κτιριακή εγκατάσταση , ως έχει και ευρίσκεται, λογίζεται ότι πληροί όλες τις νόμιμες προυποθέσεις για την έκδοση οικοδομικής άδειας για περαιτέρω προσθήκες και γενικά οποιεσδήποτε οικοδομικές εργασίες."
Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αλλαγή χρήσης από εθνικός δρυμός σε τουριστικές εγκαταστάσεις δεν έγινε νόμιμα πρίν από τις 11 Ιουνίου 1975. Επομένως με την ισχύ του Συντάγματος του 1975, το σύνολον των παραπάνω εκτάσεων , υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις των άρθρων 24, παρ 1 και 117 παρ 3 και 4 του Συντάγματος.
Παρόλα αυτά με το άρθρο 3 του ν.3139/2003 καθορίζονται χρήσεις γής καθώς και όροι και περιορισμοί δόμησης για τις επίδικες εκτάσεις. Συγκεκριμένα:
Η παρ1 αναφέρει ότι οι εκτάσεις 90 και 25 στρεμμάτων , εκτός πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας καθώς και έκταση 51 στρεμμάτων στους πρόποδες του όρους Πάρνηθας διατηρούνται , ως χώροι τουρισμού και αναψυχής κατά την έννοια του ΠΔ 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ 166Δ), στους οποίους επιτρέπεται η ανακατασκευή , η αναμόρφωση, η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός όλων των υφισταμένων κτιρίων και εγκαταστάσεων καθώς και του περιβάλλοντος των κτιρίων χώρων .
Στην παραγματικότητα οι εκτάσεις 90 και 25 στρεμμάτων βρίσκονται εντός του πυρήνα του Εθνικού Δρυμού και η διατύπωση εκτός πυρήνα δεν σημαίνει ότι εξαιρούνται από αυτόν,.
Ακόμη με τη διατύπωση διατηρούνται ως χώροι τουρισμού και αναψυχής , επιχειρείται να δημιουργηθεί η λανθασμένη εντύπωση ότι οι εκτάσεις αυτές είχαν νομίμως χαρακτηριστεί ως χώροι τουρισμού και αναψυχής, ενώ στην πραγματικότητα λειτουργούσαν αυθαίρετα ως τέτοιες.

α) Στην έκταση των 90 στρ στη θέση Μαυροβούνι (Καζίνο- Ξενοδοχείο-άνω τελεφερίκ Μον Παρνές), ο μέγιστος συντελεστής δόμησης είναι 0,22, η κάλυψη 12%, ο μέγιστος συντελεστής κατ΄΄ογκον εκμετάλλευσης 1,25 και μέγιστο ύψος κτιρίων 20 μέτρα. .... Επιτρέπεται η ανακατασκευή, η αναμόρφωση, η αναδιάταξη, ο εκσυγχρονισμός , καθώς και η επέκταση και οι αλλαγές χρήσεων των πρό του 1993 κτιριακών εγκαταστάσεων.... Επιτρέπεται, επίσης, η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης χωρητικότητας μέχρι 300 θέσεων, ο εκσυγχρονισμός των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, η ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και των υπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων, η αναδιαρρύθμιση του υπαίθριου χώρου στάθμευσης, καθώς και κάθε άλλη εργασία , αναγκαία για τη βελτίωση της λειτουργικότητας , της ασφάλειας, της αντισεισμικής θωράκισης, και της αισθητικής του συγκροτήματος . Στην παραπάνω έκταση επιτρέπεται επίσης η εγκατάσταση προσωρινών λυόμενων κατασκευών ...επιφάνειας όχι μεγαλύτερης των 3000τμ.
β) Στην έκταση των 25 στρ στη θέση "Σανατόριο" (Ξενοδοχείο Ξενία) ο μέγιστος συντελεστής δόμησης είναι 0,22, η κάλυψη 12%, ο μέγιστος συντελεστής κατ΄΄ογκον εκμετάλλευσης 1,25 και μέγιστο ύψος κτιρίων 20 μέτρα.Επιτρέπεται η ανακατασκευή, η αναδιάταξη, και ο εκσυγχρονισμός των πρό του 1993 κτιριακών εγκαταστάσεων .
γ) Στην έκταση των 51στρ στη θέση Μετόχι (κάτω σταθμός τελεφερίκ) επιτρέπονται 2.500τμ, με κάλυψη 1.500τμ και μέγιστο ύψος 21μ.
Επίσης δεν προσμετρώνται στην κάλυψη οι υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις του "Μον Παρνές"΄, ενώ επιτρέπεται η επέκταση του υπόγειου χώρου στάθμευσης και εκτός περιγράμματος των κτιρίων.


2. ΛΟΓΟΙ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ

1. Η προσβαλλόμενη, το άρθρο 3 του ν 3139/2003 (Α 100) και η υπ αρ 509828 /15.11.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ ,η υπ αρ 505384/19.5.1997 απόφαση του γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ καθώς και η υπ αρ 509696/17.10.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ αντίκεινται στο αρθρο 24, παρ 1 του Συντάγματος καθώς επιτρέπουν τη μεταβολή του προορισμού δασών κυρίως μέσα στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας, χωρίς να προέχει για την Εθνική Οικονομία ή να επιβάλλεται από το δημόσιο συμφέρον η χρήση Καζίνο, ξενοδοχείου κλπ

Το άρθρο 24 παρ 1 του Συντάγματος ορίζει " Απαγορεύεται η μεταβολή του προρορισμού των δασών και των δασικών εκτάσεων, εκτός άν προέχει για την Εθνική Οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη τους χρήση, που την επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον".
Το άρθρο 3 του ν3139/2003 (Α 100) και οι σχετικές αποφάσεις του ΕΟΤ χωροθετούν μέσα στην καρδιά του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας Καζίνο, Ξενοδοχεία, τελεφερίκ δηλ εντατικές τουριστικές χρήσεις και εγκαταστάσεις , οι οποίες μέχρι τότε λειτουργούσαν παράνομα.
Η οικονομική ζημία του Ελληνικού Δημοσίου από την παύση της λειτουργίας καζίνο κλπ.είναι ελάχιστη μπροστά στο ύψιστο δημόσιο συμφέρον που συνιστά η προστασία και εν προκειμένω η αναγέννηση του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας, ενός από τους τελευταίους πνέυμονες πρασίνου.
Στη μελέτη του Οργανισμού Αθήνας " Μελέτη Προστασίας του Ορεινού ¨ογκου Πάρνηθας" (σελ 54) αναφέρεται " Οι αρνητικές επιπτώσεις του 'Μον Παρνές' στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής συνίστανται κυρίως στη μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων σε σημαντικό τμήμα του Εθνικού Δρυμού , κατά τις νυκτερινές κυρίως ώρες , που προκαλεί θορύβους , αυξημένη ρύπανση, κίνδυνο πυρκαγιάς και αναστάτωση της άγριας πανίδας της περιοχής , καθώς και αισθητική αλλοίωση του τοπίου , δεδομένου ότι οι εγκαταστάσεις του είναι ογκώδεις και ασύμβατες με το ευρύτερο περιβάλλον...".
Κατ αναλογίαν το άρθρο 51 του ν 998/79 (ΦΕΚ Α 289), με τίτλο "τουριστικές εγκαταστάσεις" απαγορεύει την παραχώρηση στον ΕΟΤ, δημοσίων δασών και δασικών εκτάσεων για λόγους τουριστικής αξιοποίησης, όταν αυτά ανήκουν σε Εθνικούς Δρυμούς ή εντός της περιφερείας του νομού Αττικής.


2. Η προσβαλλομένη αντίκειται στο άρθρο 117 παρ 3 του Συντάγματος
Σύμφωνα με το άρθρο 117, παρ3 του Συντάγματος "δημόσια ή ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται από πυρκαγιά ...δεν αποβάλλουν για το λόγο αυτό το χαρακτήρα που είχαν πρίν καταστραφούν, κηρύσσονται υποχρεωτικά αναδασωτέες και αποκλείεται να διατεθούν για άλλο προορισμό".
Το άρθρο 38 του ν 998/79 (ΦΕΚ Α 289) ορίζει ότι κηρύσσονται ως αναδασωτέα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις που έχουν καταστραφεί "ανεξαρτήτως του χρόνου της καταστροφής ή της αποψιλώσεως τούτων , εφόσον μέχρι της 11ης Ιουνίου 1975 δεν είχαν χρησιμοποιηθεί δι έτερον σκοπόν, ώστε να καθίσταται αδύνατος η ανατροπή της εκ της χρησιμοποιήσεως ταύτης δημιουργηθείσης καταστάσεως".
Σύμφωνα δε με την πάγια νομολογία του ΣτΕ η χρησιμοποίηση δι έτερον σκοπόν πρέπει να έχει νόμιμο έρεισμα (βλ ΣτΕ 1573/2002, 2257/2002).
Κάθε νόμιμη αλλαγή χρήσης μετά τις 11 Ιουνίου 1975 πρέπει να συνάδει με τις διατάξεις του άρθρου 24, παρ1, πράγμα που δεν ισχύει όπως αναλύουμε στον πρώτο λόγο ακυρώσεως.
Εν πάσει περιπτώσει το άρθρο 3 του ν3139/2003, δεν προβλέπει ισοπέδωση της έκτασης των 115 στρεμμάτων εντός του πυρήνα των Εθνικού Δρυμού εφόσον προβλέπει ότι όλες οι εγκαταστάσεις πρέπει να κατασκευαστούν μέσα στο περίγραμμα που απεικονίζεται με μπλέ γραμμή, επομένως τα εκτός περιγράμματος δάση και δασικές εκτάσεις πρέπει να κηρυχθούν αναδασωτέα.

2. Η προσβαλλόμενη και το άρθρο 3 του ν3139/2003 (Α 100) αντίκεινται στο Ρυθμιστικό της Αθήνας, ν1515/85 εκτελεστικό νόμο του αρθρου 24, παρ 2 του Συντάγματος.
Το άρθρο 3 του ν3139/2003 (Α 100) χωροθετεί μέσα στην καρδιά των οικοσυστημάτων της Πάρνηθας υπερεντατικές τουριστικές χρήσεις, οι οποίες βλάπτουν σοβαρά τα οικοσυστήματα, θέττοντας σε κίνδυνο την επιδιωκώμενη αναγέννηση των. Και νομιμοποιούν εγκαταστάσεις και δραστηριότητες οι οποίες από μακρού λειτουργούσαν παρανόμως
"Όπως έχει κριθεί , οι διατάξεις του ν1515/1985, οι οποίες προβλέπουν κατευθύνσεις προγράμματα και μέτρα για την αναβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, δεσμεύουν τη Διοίκηση κατά την άσκηση της κανονιστικής εξουσίας η τη έκδοση ατομικών πράξεων (πρβλ ΣτΕ 604/2002Ολομ, 2403/1997 Ολομ).... Τα διατάγματα τα οποία προτείνονται βάσει της ανωτέρω εξουσιοδοτήσεως ( δηλ της παρ 4 του άρθρου 3 τουν1515/1985)με σκοπό την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ιδίως την οριοθέτηση, προστασία, και αναβάθμιση των ορεινών όγκων της Αττικής και των οικοσυστημάτων τους ,... , δεν δύνανται δε να ορίζουν εκτός άν συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος που δεν μπορεί να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο , νέες χρήσεις γής 'η να καθιστούν επιτρεπτή την αύξηση των υφισταμένων εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων , οι οποίες ως εκ της φύσεως ή της θέσεως των , επιδρούν δυσμενώς στα ευπαθή οικοσυστήματα των ορεινών όγκων και άγουν σε ανατροπή της φυσικής τους ισσοροπίας (πρβλ ΣτΕ 1672/2005 Ολομ) . Κατ εξαίρεση είναι ανεκτή, η διατήρηση των απο μακρού υφισταμένων στους ορεινούς όγκους εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων , εφόσον πάντως πρόκειται για ήπιες χρήσεις , οι οποίες δεν επιδεινώνουν τη λειτουργία τους ως οικοσυστημάτων. (ΠΕ 305/2006).


4. Η προσβαλλόμενη ,το άρθρο 3 του ν3139/2003 (Α 100) και οι σχετικές αποφάσεις του ΕΟΤ αντίκεινται στην Κοινοτική Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για την προστασία των οικοτόπων.
Ο πυρήνας του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας έχει ενταχθεί στο δίκτυο "Natura 2000".
Με την οδηγία 92/43 , η οποία έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία με την ΚΥΑ 33318/28.12.1998 (ΦΕΚ1289/Β/28.12.1998), συνίσταται ένα συνεκτικό ευρωπαϊκό οικολογικό δίκτυο ειδικών ζωνών επωνομαζόμενο "Natura 2000". Η οδηγία 92/43 επιβάλλει την προστασία των περιοχών που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο.
Τα 62,59 στρέμματα ανήκουν στον Πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας . Η διατύπωση του ν3139/2003 (Α 1000) ότι ευρίσκονται εκτός Πυρήνος του Εθνικού Δρυμού δεν σημαίνει ότι εξαιρούνται από τον Πυρήνα διότι κάτι τέτοιο έπρεπε να είχε διατυπωθεί επακριβώς.
Επισημαίνουμε ότι η Ευρωπαϊκή νομοθεσία υπερισχύει των εθνικών διατάξεων.


Επειδή η υπό κρίση αίτηση ακυρώσεως της άνω προσβαλλομένης πράξεως είναι παραδεκτή, νόμιμη, βάσιμη και αληθινή , ασκείται δε νομίμως και εμπροθέσμως πρέπει να γίνει δεκτή καθ όλο το περιεχόμενο και αιτητικό της.
Επειδή έχουμε το απαιτούμενο έννομο συμφέρον για την άσκηση της , σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτιθέμενα.
Επειδή το Δικαστήριο Σας είναι αρμόδιο καθ ύλην και κατά τόπον να επιληφθεί της εκδικάσεως της υπό κρίση αιτήσεως

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και όσους ακόμη παραδεκτώς θα προσθέσουμε
Ζ Η Τ Ο Υ Μ Ε
- Να γίνει δεκτή η παρούσα αίτησή ακυρώσεως
- Να ακυρωθεί η άνω προσβαλλομένη πράξη κατά το μέρος που εξαιρεί από την αναδάσωση την επίμαχη περιοχή καθώς και κάθε συναφής και συνεφελκομένη προς αυτήν πράξη ή παράλειψη.
-Να επιβληθεί σε βάρος των αντιδίκων η δικαστική δαπάνη


Αθήνα, 13-11-2007

Οι αιτούντες
1.Τότσικας Παναγιώτης
2.Πορτάλιου Ελένη
3.Ιατρίδου Μαρία Ελένη

-----------------------------------------------------------

ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

1. Τότσικα Παναγιώτη του Γεωργίου, κατοίκου Ηλιούπολης, Πύρρωνος 77
2. Πορτάλιου Ελένης του Σταύρου, κατοίκου Αθηνών, Παρμενίδου 23
3. Ιατρίδου Μαρίας- Ελένης του Σταύρου, κατοίκου Π.Φαλήρου, Άτλαντος 24
4. Αλωνιάτη Αποστόλου του Ευσταθίου, κατοίκου Μοσχάτου , Μιαούλη 51
5. Χαλάτση Δημητρίου του Χαραλάμπους, κατοίκου Χαλανδρίου, Κορυτσάς 8


ΚΑΤΑ
Του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ
1.Του Προεδρικού Διατάγματος με τίτλο "Καθορισμός Ζωνών Προστασίας του ορεινού όγκου Πάρνηθας (ν.Αττικής) ΦΕΚ 336/Δ/24.7.2007 κατά το μέρος που παρέχει ελλειπή προστασία στα οικοσυστήματα και ιδίως κατά το μέρος που επιτρέπει (άρθρο 2, παρ 13) Ζώνες Ε2 τουρισμού , οι εγκαταστάσεις των οποίων έχουν καθοριστεί με το ν3139/2003 (Α 100) και για τις οποίες καθώς και για τις συνοδές υποδομές αυτών ισχύουν οι διατάξεις του παραπάνω νόμου.
2. Κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης εκδοθείσας συναφώς ή στο πλαίσιο σύνθετης διοικητικής ενέργειας.

Ώς προς την προσβολή της άνω πράξεως έχουμε έννομο συμφέρον δεδομένου ότι είμαστε κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας . Διακυβεύονται δε κατά τρόπο άμεσο τα οικοσυστήματα του όρους Πάρνηθα, λόγω της ελλειπούς προστασίας που τους παρέχει η προσβαλλομένη. Συνεπώς νομίμως ασκούμε το συνταγματικό δικαίωμα μας στο περιβάλλον κατά τη διάταξη άρθρου 24 Σ, παρ 1 και 2.
Την παραπάνω πράξη προσβάλλουμε εμπροθέσμως και ζητούμε την εν μέρει ακύρωση και μεταρρύθμιση της για τους παρακάτω νομίμους και βασίμους λόγους.

1 ΙΣΤΟΡΙΚΟ.
Με το ΠΔ 644, ΦΕΚ 153/Α/61 ιδρύθηκε ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας και καθορίστηκαν τα όρια του πυρήνα και της περιφερειακής ζώνης του, ο οποίο; στη συνέχεια εντάχθηκε στο δίκτυο Natura 2000 και στην οδηγία 79/409.
Το επίδικο Π.Δ. εξεδόθη κατ εξουσιοδότησιν της παρ 3 του αρθρου 4 του ν1515/85 "Ρυθμιστικό Σχέδιο και Πρόγραμμα Προστασίας της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας" με σκοπό την οριοθέτηση προστασία και αναβάθμιση των ορεινών όγκων της Αττικής σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4 και 15 του ιδίου νόμου.
Η προσβαλλομένη όμως παρέχει ελλειπή προστασία στα οικοσυστήματα του όρους Πάρνηθα, καθώς δεν λαμβάνει υπόψιν της όλα τα πορίσματα της Μελέτης Προστασίας Ορεινού Όγκου Πάρνηθας" που συνετάγη το 2003 από το τμήμα περιβάλλοντος του Οργανισμού Αθήνας (ΟΡΣΑ)"Μελέτη Προστασίας Ορεινού Όγκου Πάρνηθας". Η ανάγκη δε προστασίας γίνεται εντονώτερη μετά την καταστροφική πυρκαγιά της 28ης Ιουνίου 2007.
Η ελλειπής προατασία συνάγεται από τα εξής:
α) Με το άρθρο 2. παρ12-15 θεσμοθετούνται ζώνες Ε1 ( Πάρκο Κεραιών) και Ε2 (Ζώνες τουρισμού, βλ αναλυτικώτερα παρακάτω) μέσα στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού καθώς και ζώνη Ε3( Κατασκηνώσεις)και ζώνη Ε4 (Λατομεία) παρόλο που στη μελέτη του ΟΡΣΑ, περιγράφονται ως χρήσεις που δημιουργούν προβλήματα στα σημαντικά οικοσυστήματα του ορεινού όγκου.και θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο απομάκρυνσης τους σε βάθος χρόνου. Οι δραστηριότητες αυτές δεν θίγονται από το Π.Δ. και μπορούν να αναβαθμίζονται στο διηνεκές.
β) Στη ζώνη Α2 (άρθρο 2, παρ 2) προβλέπεται η ανεξέλεκτη πρόσβαση παντός είδους αυτοκινήτων, παρά το χαρακτηρισμό της ως περιοχή απόλυτης προστασίας της φύσης . Είναι προφανές ότι αυτό προβλέπεται λόγω του ότι η ζώνη αυτή περικλείει το Καζίνο κ.α ασύμβατες με το οικοσύστημα δραστηριότητες.
γ) Δεν υπάρχουν διαβαθμισμένες χρήσεις γύρω από τις ζώνες Α1 και Α2 (πυρήνας) έτσι ώστε να διασφαλίζεται το καθεστώς απόλυτης προστασίας και να απορροφούνται πιέσεις. Με τον τρόπο αυτό επίσης παραμελείται η προστασία σημαντικών περιοχών του Δρυμού , όπως τα δρυοδάση εκατέρωθεν του δρόμου πρός Αγ. Μερκούριο και των ζωνών Δ2 και Δ3.
δ) Στις ζώνες Β1,Β2, Β3, Β4 καθώς και στις ζώνες Δ1, Δ2, Δ3, οι επιτρεπόμενες χρήσεις δεν συνάδουν με τις αρτιότατες σχετικές προτάσεις της μελέτης του ΟΡΣΑ.
ε)Δεν υπάρχει ρύθμιση για την κτηνοτροφία ειδικά στις ζώνες Β και ειδικά στις περιοχές Φυλής, Αχαρνών, Αυλώνα.
στ) Το άρθρο 2 παρ 10 θεσμοθετεί ζώνες Γ όπου επιτρέπεται η δόμηση κατοικιών εκτός σχεδίου με όριο τα 20 στρέμματα. Οι ζώνες αυτές θεσμοθετούνται σε δασική περιοχή της Φυλής και σε περιοχές των Θρακομακεδόνων και της Βαρυμπόμπης χωρίς να διευκρινίζεται ότι η δόμηση επιτρέπεται μόνο στο γεωργικό τμήμα των εκτάσεων.
ζ) Εξαιρούνται αρκετές εκτάσεις του δάσους Ψωρίλα οι οποίες διεκδικούνται από τον οικοδομικό συνεταιρισμό "Φλόγα" . Επίσης εξαιρούνται τμήματα του δημοσίου δάσους Πολυδενδρίου.

Ειδικώτερα με το άρθρο 2 παρ13 της προσβαλλομένης καθορίζονται ως Ζώνες Ε2 τουρισμού , εκτάσεις 90 και 25 στρεμμάτων εντός του πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, καθώς και δασική έκταση 51 στρεμμάτων στους πρόποδες του ίδιου όρους, οι εγκαταστάσεις των οποίων έχουν καθοριστεί με το ν3139/2003 (Α 100) και για τις οποίες ισχύουν οι διατάξεις του παραπάνω νόμου.
Με την με αριθ.18/3-4-2002 πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου περιήλθαν μη νόμιμα στην εταιρεία "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε" (ΕΤΑ Α.Ε.) εκτάσεις 90 , και 25 στρεμμάτων, 'με σκοπό να εισφερθούν στη θυγατρική της ΕΤΑ Α.Ε. "Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε."
Με το άρθρο 8, παρ1 ,α του ν3139/2003 παραχωρείται κατά δικαίωμα διοίκησης διαχείρισης και εκμετάλλευσης έκταση 51 στρεμμάτων στη θέση Μετόχι από το δήμο Αχαρνών στην "Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε."
Στα 90 στρέμματα υπάρχουν εγκαταστάσεις Καζίνο- Ξενοδοχείο-άνω τελεφερίκ (Μον Παρνές), στα 25 στρ εγκαταστάσεις του πρώην Σανατόριο-ξενοδοχείο Ξενία και στα 51 κάτω σταθμός τελεφερίκ που είχαν κατασκευαστεί εκεί πριν από την ισχύ του Συντάγματος του 1975, (11 Ιουνίου 1975).
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 3 του ν.3139/2003 " Ρυθμίσεις για τα καζίνα Πάρνηθας και Κέρκυρας και άλλες διατάξεις"
a)οι υπάρχουσες τότε εγκαταστάσεις του Μον Παρνές αντλούν τη νομιμότητα τους από την υπ αριθ 509828 /15.11.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ ,
β)οι εγκαταστάσεις του Ξενία , από την υπ αρ 505384/19.5.1997 απόφαση του γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ και
γ) οι εγκαταστάσεις στο Μετόχι με την υπ αρ 509696/17.10.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ
Οι παραπάνω αποφάσεις εκδόθηκαν κατ εξουσιοδότηση του ν .2160/1993 (ΦΕΚ 118 Α) και δημοσιεύονται μετο νόμο αυτό.
Πρόκειται προφανώς για το άρθρο 6, παρ1 του ν .2160/1993 (ΦΕΚ 118 Α) το οποίο προβλέπει ότι :" οι κτιριακές τουριστικές εγκαταστάσεις , που έχουν ενεγερθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου από τον ΕΟΤ χωρίς την κατά νόμον οικοδομική άδεια και ανήκουυν στον ΕΟΤ ή στη θυγατρική του 'ΞΕΝΙΑ Α.Ε' καθίστανται νόμιμες. Η νομιμότητα της κτιριακής εγκατάστασης διαπιστώνεται με σχετική απόφαση του ΕΟΤ , η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας του ΕΟΤ . Η απόφαση περιέχει την τοποθεσία και τεχνική περιγραφή της κτιριακής εγκατάστασης, καθώς και τα στοιχεία των σχετικών διαγραμμάτων που τηρούνται στο αρχείο του ΕΟΤ. Με την εκδοση της απόφασης του ΕΟΤ η κτιριακή εγκατάσταση , ως έχει και ευρίσκεται, λογίζεται ότι πληροί όλες τις νόμιμες προυποθέσεις για την έκδοση οικοδομικής άδειας για περαιτέρω προσθήκες και γενικά οποιεσδήποτε οικοδομικές εργασίες."
Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αλλαγή χρήσης από εθνικός δρυμός σε τουριστικές εγκαταστάσεις δεν έγινε νόμιμα πρίν από τις 11 Ιουνίου 1975. Επομένως με την ισχύ του Συντάγματος του 1975, το σύνολον των παραπάνω εκτάσεων , υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις των άρθρων 24, παρ 1 και 117 παρ 3 και 4 του Συντάγματος και του εκτελεστικού ν.998/79.
Παρόλα αυτά με το άρθρο 3 του ν.3139/2003 καθορίζονται χρήσεις γής καθώς και όροι και περιορισμοί δόμησης για τις επίδικες εκτάσεις. Συγκεκριμένα:
Η παρ1 αναφέρει ότι οι εκτάσεις 90 και 25 στρεμμάτων , εκτός πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας καθώς και έκταση 51 στρεμμάτων στους πρόποδες του όρους Πάρνηθας διατηρούνται , ως χώροι τουρισμού και αναψυχής κατά την έννοια του ΠΔ 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ 166Δ), στους οποίους επιτρέπεται η ανακατασκευή , η αναμόρφωση, η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός όλων των υφισταμένων κτιρίων και εγκαταστάσεων καθώς και του περιβάλλοντος των κτιρίων χώρων .
Στην παραγματικότητα οι εκτάσεις 90 και 25 στρεμμάτων βρίσκονται εντός του πυρήνα του Εθνικού Δρυμού και η διατύπωση εκτός πυρήνα δεν σημαίνει ότι εξαιρούνται από αυτόν..
Ακόμη με τη διατύπωση διατηρούνται ως χώροι τουρισμού και αναψυχής , επιχειρείται να δημιουργηθεί η λανθασμένη εντύπωση ότι οι εκτάσεις αυτές είχαν νομίμως χαρακτηριστεί ως χώροι τουρισμού και αναψυχής, ενώ στην πραγματικότητα λειτουργούσαν αυθαίρετα ως τέτοιες.

α) Στην έκταση των 90 στρ στη θέση Μαυροβούνι (Καζίνο- Ξενοδοχείο-άνω τελεφερίκ Μον Παρνές), ο μέγιστος συντελεστής δόμησης είναι 0,22, η κάλυψη 12%, ο μέγιστος συντελεστής κατ΄΄ογκον εκμετάλλευσης 1,25 και μέγιστο ύψος κτιρίων 20 μέτρα. .... Επιτρέπεται η ανακατασκευή, η αναμόρφωση, η αναδιάταξη, ο εκσυγχρονισμός , καθώς και η επέκταση και οι αλλαγές χρήσεων των πρό του 1993 κτιριακών εγκαταστάσεων.... Επιτρέπεται, επίσης, η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης χωρητικότητας μέχρι 300 θέσεων, ο εκσυγχρονισμός των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, η ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και των υπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων, η αναδιαρρύθμιση του υπαίθριου χώρου στάθμευσης, καθώς και κάθε άλλη εργασία , αναγκαία για τη βελτίωση της λειτουργικότητας , της ασφάλειας, της αντισεισμικής θωράκισης, και της αισθητικής του συγκροτήματος . Στην παραπάνω έκταση επιτρέπεται επίσης η εγκατάσταση προσωρινών λυόμενων κατασκευών ...επιφάνειας όχι μεγαλύτερης των 3000τμ.
β) Στην έκταση των 25 στρ στη θέση "Σανατόριο" (Ξενοδοχείο Ξενία) ο μέγιστος συντελεστής δόμησης είναι 0,22, η κάλυψη 12%, ο μέγιστος συντελεστής κατ΄΄ογκον εκμετάλλευσης 1,25 και μέγιστο ύψος κτιρίων 20 μέτρα.Επιτρέπεται η ανακατασκευή, η αναδιάταξη, και ο εκσυγχρονισμός των πρό του 1993 κτιριακών εγκαταστάσεων .
γ) Στην έκταση των 51στρ στη θέση Μετόχι (κάτω σταθμός τελεφερίκ) επιτρέπονται 2.500τμ, με κάλυψη 1.500τμ και μέγιστο ύψος 21μ.
Επίσης δεν προσμετρώνται στην κάλυψη οι υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις του "Μον Παρνές"΄, ενώ επιτρέπεται η επέκταση του υπόγειου χώρου στάθμευσης και εκτός περιγράμματος των κτιρίων.

2. ΛΟΓΟΙ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ

1. Οι παραπάνω ρυθμίσεις και παραλείψεις της προσβαλλομένης και ιδίως το αρθρο 2, παρ13 της προσβαλλομένης, το άρθρο 3 του ν3139/2003 (Α 100) και η υπ αρ 509828 /15.11.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ , η υπ αρ 505384/19.5.1997 απόφαση του γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ καθώς και η υπ αρ 509696/17.10.2002 απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ αντίκεινται στο αρθρο 24, παρ1 του Συντάγματος καθώς επιτρέπουν τη μεταβολή του προορισμού δασών κυρίως μέσα στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας, χωρίς να προέχει για την Εθνική Οικονομία ή να επιβάλλεται από το δημόσιο συμφέρον η χρήση Καζίνο, ξενοδοχείου κλπ
Το άρθρο 24 παρ 1 του Συντάγματος ορίζει " Απαγορεύεται η μεταβολή του προρορισμού των δασών και των δασικών εκτάσεων, εκτός άν προέχει για την Εθνική Οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη τους χρήση, που την επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον".
Το άρθρο 3 του ν3139/2003 (Α 100) και οι σχετικές αποφάσεις του ΕΟΤ χωροθετούν μέσα στην καρδιά του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας Καζίνο, Ξενοδοχεία, τελεφερίκ δηλ εντατικές τουριστικές χρήσεις και εγκαταστάσεις , οι οποίες μέχρι τότε λειτουργούσαν παράνομα.
Η οικονομική ζημία του Ελληνικού Δημοσίου από την παύση της λειτουργίας καζίνο κλπ.είναι ελάχιστη μπροστά στο ύψιστο δημόσιο συμφέρον που συνιστά η προστασία και εν προκειμένω η αναγέννηση του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας, ενός από τους τελευταίους πνέυμονες πρασίνου.
Στη μελέτη του Οργανισμού Αθήνας " Μελέτη Προστασίας του Ορεινού ¨ογκου Πάρνηθας" (σελ 54) αναφέρεται " Οι αρνητικές επιπτώσεις του 'Μον Παρνές' στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής συνίστανται κυρίως στη μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων σε σημαντικό τμήμα του Εθνικού Δρυμού , κατά τις νυκτερινές κυρίως ώρες , που προκαλεί θορύβους , αυξημένη ρύπανση, κίνδυνο πυρκαγιάς και αναστάτωση της άγριας πανίδας της περιοχής , καθώς και αισθητική αλλοίωση του τοπίου , δεδομένου ότι οι εγκαταστάσεις του είναι ογκώδεις και ασύμβατες με το ευρύτερο περιβάλλον...".
Κατ αναλογίαν το άρθρο 51 του ν 998/79 (ΦΕΚ Α 289), με τίτλο "τουριστικές εγκαταστάσεις" απαγορεύει την παραχώρηση στον ΕΟΤ, δημοσίων δασών και δασικών εκτάσεων για λόγους τουριστικής αξιοποίησης, όταν αυτά ανήκουν σε Εθνικούς Δρυμούς ή εντός της περιφερείας του νομού Αττικής.


2. Οι παραπάνω ρυθμίσεις και παραλείψεις της προσβαλλομένης αντίκεινται στο Ρυθμιστικό της Αθήνας,ν1515/85 εκτελεστικό νόμου του αρθρου 24, παρ2 του Συντάγματος.
Ιδίως το αρθρο2, παρ13 της προσβαλλομένης και οι σχετικές ρυθμίσεις του ν.3139/2003 χωροθετούν μέσα στην καρδιά των οικοσυστημάτων της Πάρνηθας υπερεντατικές τουριστικές χρήσεις, οι οποίες βλάπτουν σοβαρά τα οικοσυστήματα, θέττοντας σε κίνδυνο την επιδιωκώμενη αναγέννηση των. Και νομιμοποιούν εγκαταστάσεις και δραστηριότητες οι οποίες από μακρού λειτουργούσαν παρανόμως
"Όπως έχει κριθεί , οι διατάξεις του ν1515/1985, οι οποίες προβλέπουν κατευθύνσεις προγράμματα και μέτρα για την αναβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, δεσμεύουν τη Διοίκηση κατά την άσκηση της κανονιστικής εξουσίας η τη έκδοση ατομικών πράξεων (πρβλ ΣτΕ 604/2002Ολομ, 2403/1997 Ολομ).... Τα διατάγματα τα οποία προτείνονται βάσει της ανωτέρω εξουσιοδοτήσεως ( δηλ της παρ 4 του άρθρου 3 τουν1515/1985)με σκοπό την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ιδίως την οριοθέτηση, προστασία, και αναβάθμιση των ορεινών όγκων της Αττικής και των οικοσυστημάτων τους , πρέπει κατ αρχήν να καταλαμβάνουν το σύνολο της οριθετούμενης στη μελέτη των αρμοδίων επιστημόνωνως προστατευτέας εκτάσεως, , δεν δύνανται δε να ορίζουν εκτός άν συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος που δεν μπορεί να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο , νέες χρήσεις γής 'η να καθιστούν επιτρεπτή την αύξηση των υφισταμένων εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων , οι οποίες ως εκ της φύσεως ή της θέσεως των , επιδρούν δυσμενώς στα ευπαθή οικοσυστήματα των ορεινών όγκων και άγουν σε ανατροπή της φυσικής τους ισσοροπίας

3. Οι παραπάνω ρυθμίσεις και παραλείψεις της προσβαλλομένης και ιδίως το αρθρο2, παρ13 της προσβαλλομένης, το άρθρο 3 του ν 3139/2003 (Α 100) και οι σχετικές απόφάσεις του ΕΟΤ αντίκεινται στην Κοινοτική Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για την προστασία των οικοτόπων.
Ο πυρήνας του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας έχει ενταχθεί στο δίκτυο "Natura 2000".
Με την οδηγία 92/43 , η οποία έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία με την ΚΥΑ 33318/28.12.1998 (ΦΕΚ1289/Β/28.12.1998), συνίσταται ένα συνεκτικό ευρωπαϊκό οικολογικό δίκτυο ειδικών ζωνών επωνομαζόμενο "Natura 2000". Η οδηγία 92/43 επιβάλλει την προστασία των περιοχών που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο.
Τα 62,59 στρέμματα ανήκουν στον Πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας . Η διατύπωση του ν3139/2003 (Α 1000) ότι ευρίσκονται εκτός Πυρήνος του Εθνικού Δρυμού δεν σημαίνει ότι εξαιρούνται από τον Πυρήνα διότι κάτι τέτοιο έπρεπε να είχε διατυπωθεί επακριβώς.
Επισημαίνουμε ότι η Ευρωπαϊκή νομοθεσία υπερισχύει των εθνικών διατάξεων.

Επειδή η υπό κρίση αίτηση ακυρώσεως της άνω προσβαλλομένης πράξεως είναι παραδεκτή, νόμιμη, βάσιμη και αληθινή , ασκείται δε νομίμως και εμπροθέσμως πρέπει να γίνει δεκτή καθ όλο το περιεχόμενο και αιτητικό της.
Επειδή έχουμε το απαιτούμενο έννομο συμφέρον για την άσκηση της , σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτιθέμενα.
Επειδή το Δικαστήριο Σας είναι αρμόδιο καθ ύλην και κατά τόπον να επιληφθεί της εκδικάσεως της υπό κρίση αιτήσεως

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και όσους ακόμη παραδεκτώς θα προσθέσουμε
Ζ Η Τ Ο Υ Μ Ε
- Να γίνει δεκτή η παρούσα αίτηση ακυρώσεως
- Να ακυρωθεί και να συμπληρωθεί (ή άλλως να μεταρρυθμιστεί) η άνω προσβαλλομένη πράξη κατά το μέρος που παρέχει ελλειπή προστασία στο όρος Πάρνηθα καθώς και κάθε συναφής και συνεφελκομένη προς αυτήν πράξη ή παράλειψη.
-Να επιβληθεί σε βάρος των αντιδίκων η δικαστική δαπάνη


Αθήνα, 13-11-2007
Οι αιτούντες

1.Τότσικας Παναγιώτης
2.Πορτάλιου Ελένη
3.Ιατρίδου Μαρία Ελένη
4.Αλωνιάτης Απόστολος
5.Χαλάτσης Δημήτριος