Tuesday, July 31, 2007

Στο πλευρό των κατοίκων του Αστακού ο Δήμος Μεσολογγίου

Την αντίθεσή του στην λειτουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με πρώτη ύλη τον άνθρακα στο Πλατυγιάλι εξέφρασε ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου κ. Γιάννης Αναγνωστόπουλος με επιστολή που έστειλε στην συντονιστική επιτροπή αγώνα Δήμου και Φορέων Αστακού.Μάλιστα εκ μέρους του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου στην εκδήλωση διαμαρτυρίας των κατοίκων συμμετείχε ο αντιδήμαρχος Μεσολογγίου κ. Γιώργος Μπαρμπαρίτσας, εκπροσωπώντας την δημοτική αρχή του Μεσολογγίου.

Ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου κ. Γιάννης Αναγνωστόπουλος στην επιστολή αναφέρει:
«Η λειτουργία του Πλατυγιαλιού αποτελεί όνειρο χρόνων για όλο το νομό Αιτωλοακαρνανίας για δυο και πλέον δεκαετίες.

Με χρήματα του ελληνικού λαού έχουν κατασκευασθεί τουλάχιστον όπως γνωρίζουμε υποδομές αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δραχμών, οι οποίες όμως ποτέ δεν έχουν λειτουργήσει και κυρίως δεν έχουν δημιουργήσει τις αναγκαίες για το νομό μας θέσεις εργασίας.

Κι ενώ όλοι μας αναμέναμε την λειτουργία της Βιομηχανικής Περιοχής του Πλατυγιαλιού με έκπληξη ενημερωθήκαμε ότι σ’ αυτή σχεδιάζεται η κατασκευή εργοστασίου ηλεκτροπαραγωγής με πρώτη ύλη τον άνθρακα.

Είναι προφανές ότι μια τέτοια επένδυση αφενός δεν συνάδει με τους σχεδιασμούς για το Πλατυγιάλι και αφετέρου δεν είναι συμβατή με τον χωροταξικό σχεδιασμό για την αειφόρο ανάπτυξη.

Το Πλατυγιάλι και γενικότερα η νοτιοδυτική Αιτωλοακαρνανίας αποτελεί μνημείο φυσικής ομορφιάς.

Η πιθανή λειτουργία ενός τέτοιου εργοστασίου είναι σίγουρο ότι θα μετατρέψει την περιοχή σε «κρανίου τόπο», ενώ επιπτώσεις θα υπάρξουν στην δημόσια υγεία. Είναι γνωστά και μη αμφισβητήσιμα τα αρνητικά στοιχεία για τους πληθυσμούς των νομών Κοζάνης, Φλώρινας και άλλων περιοχών όπου λειτουργούν εργοστάσια με λιγνίτη.

Με όλα αυτά τα δεδομένα ως Δήμαρχος της Πρωτεύουσας του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, της Ιεράς Πόλεως του Μεσολογγίου πιστεύοντας ότι εκφράζω τα συναισθήματα όλων των συνδημοτών μου δηλώνω την ενεργό συμπαράστασή μου στον αγώνα των κατοίκων και των φορέων του Αστακού για ακύρωση αυτών των νοσηρών σχεδιασμών.

Οι Αιτωλοακαρνάνες είναι γνωστό ότι ξέρουν να αγωνίζονται έτσι είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί θα πετύχουμε τον στόχο που έχουμε θέσει για αειφόρο ανάπτυξη στην περιοχή μας και σ’ αυτήν την κατεύθυνση δεν θα επιτρέψουμε την λειτουργία ενός τέτοιου εργοστασίου στο Πλατυγιάλι ή άλλων παρόμοιων δραστηριοτήτων.

Δυστυχώς ανειλημμένες υποχρεώσεις δεν μου επιτρέπουν να βρίσκομαι απόψε μαζί σας, όμως θεσμικά ενώνω την φωνή μου με την δική σας και είμαι βέβαιος ότι το αποτέλεσμα του αγώνα μας θα είναι νικηφόρο».

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Την Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2007, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εκλογές της Ένωσης Δημοσιογράφων Αρκαδίας (Ε.ΔΗ.Α.), στα εντευκτήρια της Χορωδίας Τρίπολης. Προσήλθαν και ψήφισαν τα 21 από τα 29 μέλη της νεοσύστατης Ένωσης. Μέλη της εφορευτικής επιτροπής και υπεύθυνοι για την εκλογική διαδικασία ήταν ο Γιώργος Μουστόγιαννης (Δημοσιογράφος στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Τρίπολης) και ο Θόδωρος Τσάμης (Δημοσιογράφος της εφημερίδας <<Οδός Αρκαδίας>>.
Μετά την καταμέτρηση των ψήφων, τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΑΡΤΟΠΟΥΛΟΣ ΜΗΝΑΣ (19 ψήφους)
ΓΑΡΓΑΛΙΩΝΗΣ ΝΙΚΟΣ (18 ψήφους)
ΚΑΜΠΙΣΙΟΥΛΗ ΓΙΩΤΑ (18 ψήφους)
ΚΟΥΚΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (17 ψήφους)
ΜΑΡΙΩΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (16 ψήφους)
ΤΡΑΧΑΝΑ ΜΠΕΤΤΥ (16 ψήφους)
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ (16 ψήφους)

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ (16 ψήφους)
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗ (17 ψήφους)
ΣΙΑΒΡΑΚΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ (16 ψήφους)
Όλοι οι υποψήφιοι εξελέγησαν στο 7μελές διοικητικό συμβούλιο και στην 3μελή εξελεγκτική επιτροπή.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ύστερά, από την εκλογική διαδικασία και την καταμέτρηση των ψήφων, έγινε η πρώτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Δημοσιογράφων της Αρκαδίας. Παρόντα ήταν και τα επτά εκλεγμένα μέλη του συμβουλίου και ύστερα από συναινετικές και ομόφωνες διαδικασίες, προέκυψε η σύνθεση του Δ.Σ.
Πρόεδρος εκλέχθηκε ο Νίκος Γαργαλιώνης (εκδότης της ιστορικής εφημερίδας «Οδός Αρκαδίας»)
Αντιπρόεδρος ο Μηνάς Αρτόπουλος (δημοσιογράφος της Δημοτικής Ραδιοφωνίας της Τρίπολης)
Γραμματέας ο Σταυρός Κουκάκης (υπεύθυνος του γραφείου τύπου της Περιφέρειας Πελοποννήσου και αθλητικογράφος)
Ταμίας η Γιώτα Καμπισιούλη (δημοσιογράφος της Δημοτικής Ραδιοφωνίας της Τρίπολης)
Έφορος εντευκτηρίων ο Τριαντάφυλλος Σωτηρόπουλος (παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής στο Tv super)
Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων η Μπέττυ Τραχανά (δημοσιογράφος και παρουσιάστρια των δελτίων ειδήσεων της Αρκαδικής Τηλεόρασης)
Έφορος εκδηλώσεων ο Δημήτρης Μαριώλος (εικονολήπτης)

ΕΡΩΤΗΣΗ

Για τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας
ΘΕΜΑ: «Ανθρώπινες ζωές χάνονται, τα μέσα και το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πυροσβεστικού Σώματος βρίσκονται σε οριακό σημείο καταπόνησης, αλλά η εγκληματική Κυβερνητική ολιγωρία κρατά στο έδαφος τα 15 ελικόπτερα CHINOOK της Αεροπορίας Στρατού, που επί δεκαετίες συνέβαλλαν αποφασιστικά στην κατάσβεση των πυρκαγιών!!!»

Η Κυβέρνηση γνώριζε, ως ηθικός και υλικός αυτουργός, αλλά και ως δέκτης των συστάσεων και των παρεμβάσεων της αντιπολίτευσης ήδη από τις αρχές του χειμώνα, τις τραγικές κλιμακούμενες ελλείψεις προσωπικού, την εικόνα διάλυσης λόγω της άκρατης, ανεύθυνης, εγκληματικής και άδικης κομματικοποίησης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, την ανεπίτρεπτη αποδυνάμωση του στελεχιακού δυναμικού του Πυροσβεστικού Σώματος με την αποστρατεία ικανότατων στελεχών για κομματικούς λόγους. Η Κυβέρνηση γνώριζε ότι καταδικάζει το αξιόμαχο των νευραλγικών αυτών για την ασφάλεια των πολιτών και του περιβάλλοντος υπηρεσιών και επέλεγε να συνεχίζει να εξυπηρετεί συμφέροντα εις βάρος των στοιχειωδών λειτουργιών του κράτους, εις βάρος της ασφάλειας όλων μας. Η Κυβέρνηση γνώριζε ότι το καλοκαίρι που ερχόταν, λόγω της προηγούμενης άνυδρης περιόδου, θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη των πυρκαγιών και δήλωνε με στόμφο δια του αρμοδίου Υπουργού της ότι ήταν έτοιμη, όσο ποτέ να το αντιμετωπίσει. Όλα τα παραπάνω είναι γνωστά και οι ευθύνες τραγικά αυταπόδεικτες από το μέγεθος των καταστροφών, που με λίγο πολιτικό φιλότιμο, με στοιχειώδη πρόβλεψη και συντονισμό, με ελάχιστη ευθύνη απέναντι σε όσους με αυτοθυσία πολεμούν τις φλόγες και στους πολίτες αυτής της χώρας, θα μπορούσαν να έχουν τουλάχιστον περιοριστεί σημαντικά.

ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΘΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥ ΜΕΣΟΥ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ CHINOOK ΕΜΕΙΝΑΝ ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΑ

Και ενώ ήταν αναμενόμενο ότι θα χρειαστεί πολυδιάσπαση των μέσων πυρόσβεσης για να αντιμετωπιστούν οι ενδεχόμενα ταυτόχρονες πυρκαγιές κατά τις δύσκολες μέρες, η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός επέλεξαν να ΜΗΝ ΕΝΤΑΞΟΥΝ στη μάχη κατά της φωτιάς ΕΝΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΙΚΑΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΛΟ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ που θα έδινε ανάσες στην ασφυκτική χρησιμοποίηση των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας και στην ανεπίτρεπτη καταπόνηση του ιπτάμενου προσωπικού της, κάτι που θα λειτουργούσε κατά πάσα πιθανότητα αποτρεπτικά στο επισυμβάν τραγικό ατύχημα και την απώλεια δύο ικανών και έμπειρων χειριστών.
Η περίεργη και ανεξήγητη αυτή παράλειψη της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να εντάξει την Αεροπορία Στρατού στην εθνική προσπάθεια κατάσβεσης των πυρκαγιών, αφήνοντας αχρησιμοποίητα 15 ολόκληρα (!!!) ελικόπτερα CHINOOK, πληρωμένα από τις τσέπες του Ελληνικού Λαού, εγείρει αμείλικτα ερωτήματα.

Η ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Γνωρίζει ο Πρωθυπουργός, ο αρμόδιος Υπουργός, το σύνολο της Κυβέρνησης, αλλά ακόμα και οι απλοί πολίτες ότι τα ελικόπτερα αυτά χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν ως μέσα αεροπυρόσβεσης με ιδιαίτερη επιτυχία.
Γνωρίζει ο Πρωθυπουργός και ο αρμόδιος Υπουργός της Κυβέρνησης ότι είναι μέρος της αποστολής των ενόπλων δυνάμεων, η συμμετοχή τους στην κάλυψη εθνικών κοινωνικών αναγκών, όπως είναι η ανάγκη της προστασίας των πολιτών και του εθνικού πλούτου, μέρους του οποίου είναι τα ελληνικά δάση. Όφειλαν, λοιπόν, μπροστά σε μία εθνική καταστροφή να είχαν διαθέσει και να είχαν αξιοποιήσει στο έπακρο τον στόλο των 15 ελικοπτέρων CHINOOK, προσθέτοντας επί της ουσίας άλλα 15 ικανότατα μέσα στην προσπάθεια των CANADER στις μάχες κατά των πυρκαγιών.
Τα ελικόπτερα CHINOOK και συγκεκριμένα 9 εξ αυτών αγοράστηκαν το 1980 με κόστος περίπου 90 εκ δολάρια, ενώ ακόμα 175 εκ δολάρια δαπανήθηκαν το 1990-1993 προκειμένου αυτά να εκσυγχρονιστούν. Πρόκειται, δε, σύμφωνα με το πενταετές πρόγραμμα, όπως αυτό δημοσιεύθηκε στον τύπο, να εκσυγχρονιστούν αυτά εκ νέου με νέα δαπάνη 150 εκ ευρώ! Είναι αυτονόητο, ότι για να πιάνουν τόπο αυτά τα τεράστια ποσά δημοσίου χρήματος, τα συγκεκριμένα ελικόπτερα πρέπει να αξιοποιούνται, να συντηρούνται με ευλάβεια και να διαθέτουν σωστά εκπαιδευμένα πληρώματα με αξιοπρεπείς αμοιβές.
Τα ελικόπτερα CHINOOK εκ της αποστολής τους μπορούν και προσθαλασσώνονται. Παραπλανητικοί ισχυρισμοί παραγόντων της Κυβέρνησης, ότι δήθεν η θάλασσα δημιουργεί πρόβλημα στα ελικόπτερα είναι αστήρικτοι, προσχηματικοί και, εν όψει της οριακής καταπόνησης του προσωπικού και των μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας είναι και εγκληματικά ανεύθυνοι. Οι επιτελείς της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας μπορούν να διαβεβαιώσουν τους πολιτικούς προϊσταμένους τους ότι η συγκεκριμένη μονάδα ελικοπτέρων διαθέτει ειδικά μηχανήματα πλύσης του αλμυρού νερού, ειδικά για τις περιπτώσεις προσθαλάσσωσης των CHINOOK, τα οποία επιτυχώς χρησιμοποιούνταν συστηματικά στο παρελθόν για την κατάσβεση πυρκαγιών.

ΟΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΞΟΜΟΙΩΣΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΦΑΝΩΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΜΕ ΠΟΛΕΜΟ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΑΥΤΟΝ ΑΠΕΚΛΕΙΣΕ ΤΑ CHINOOK

Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης σε πρόσφατη απάντησή του στην υπ’ αριθμ. 10014/805/3-7-07 ερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι «από το 2001 μέχρι σήμερα τα CHINOOK δεν χρησιμοποιούνται σε επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης». Αυτό που δεν είπε ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης είναι ότι από το 2001 και μετά, λόγω της σημαντικής και επιτυχούς προσπάθειας αναβάθμισης της λειτουργίας της κρατικής μηχανής από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η έκταση των πυρκαγιών είχε μειωθεί κατακόρυφα, με συνέπεια να μειωθούν και οι ανάγκες αεροπυρόσβεσης! Η ολιγωρία, όμως, της σημερινής Κυβέρνησης να αντιμετωπίσει με στοιχειώδη οργάνωση και συντονισμό τους αναμενόμενους φετινούς κινδύνους εμφάνισης πυρκαγιών, άλλαξε τα δεδομένα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να έχουμε τις τραγικές φετινές καταστροφές με την απώλεια ανθρωπίνων ζωών και την δραματική αύξηση των αναγκών κινητοποίησης κάθε διαθέσιμου μέσου. ΦΕΤΟΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΝΑΕΡΙΟ ΜΕΣΟ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΕΥΕΙ και η Κυβέρνηση όφειλε να σταθμίσει τους κινδύνους και να συμπεριλάβει όλα τα διαθέσιμα μέσα στον αγώνα κατάσβεσης των πυρκαγιών. Ακόμα και αν η χρησιμοποίηση των CHINOOK επέφερε μία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για το δημόσιο λόγω της ενδεχόμενης ανάγκης επιπρόσθετης συντήρησης των ελικοπτέρων αυτών, η επιβάρυνση αυτή δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να συγκριθεί ούτε με το τεράστιο οικονομικό κόστος των καταστροφών από τις φετινές πυρκαγιές, που σύμφωνα με δημοσιεύματα υπερβαίνει τα 10 δις ευρώ, ούτε με το ανυπολόγιστο οικολογικό κόστος και την απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Η Κυβέρνηση Καραμανλή, ενόψει μιας εθνικής τραγωδίας που διογκώνεται από την εγκληματική ολιγωρία των πολιτικά υπευθύνων, οφείλει άμεσα να δώσει επαρκείς εξηγήσεις για τους λόγους που την οδήγησαν στο αδικαιολόγητο και ανεπίτρεπτο παροπλισμό του στόλου των CHINOOK ως μέσων αεροπυρόσβεσης. Η σαφής και ειλικρινής πολιτική απάντηση και η ανάληψη ευθυνών αποτελεί χρέος της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας απέναντι τους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας που μοχθούν και θυσιάζονται, αποτελεί φόρο τιμής στους αδικοχαμένους πιλότους των CANADER που κατέπεσαν στην Εύβοια και πράξη ελάχιστου πολιτικού φιλότιμου απέναντι στο σύνολο του Ελληνικού Λαού.

Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:

1. Γνωρίζετε την ύπαρξη των CHINOOK που μάλιστα σχεδιάζετε για μία ακόμα φορά με έξοδα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ να εκσυγχρονίσετε; Αντιλαμβάνεσθε ότι οφείλετε να αξιοποιείτε τις πολλαπλές δυνατότητες αυτών και των ικανότατων πληρωμάτων τους;
2. Γνωρίζετε, όπως οφείλετε, ότι τα ελικόπτερα αυτά κατά το παρελθόν έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην κατάσβεση των πυρκαγιών, ότι βεβαίως και μπορούν να προσθαλασσώνονται και ότι υπάρχουν ειδικά μηχανήματα πλύσης στην αεροπορία στρατού για να μην δημιουργούνται προβλήματα από την επαφή τους με το θαλασσινό νερό;
3. Αντιλαμβάνεσθε τη σοβαρότητα της κατάστασης, η οποία επιβάλλει την κινητοποίηση κάθε διαθέσιμου μέσου, συνεπώς και του στόλου των αποτελεσματικότατων στο παρελθόν 15 ελικοπτέρων CHINOOK, για τη διάσωση των δασών μας και την διασφάλιση των περιουσιών και των ζωών των Ελλήνων πολιτών;
4. Αντιλαμβάνεσθε ότι την αυξημένη επικινδυνότητα πυρκαγιών τη γνώριζε η Κυβέρνησή σας εδώ και μήνες και όφειλε να είχε προβεί σε στοιχειώδεις ενέργειες οργάνωσης και συντονισμού του συνόλου των μέσων πυρόσβεσης;
5. Με δεδομένο ότι δεν είναι δυνατόν να μην γνωρίζετε ή να μην αντιλαμβάνεσθε τις παραπάνω στοιχειώδεις αλήθειες, μπορείτε να εξηγήσετε στους καταπονημένους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας, στους συγγενείς των αδικοχαμένων πιλότων, πυροσβεστών και απλών πολιτών, στους ανθρώπους που είδαν τις περιουσίες τους να καίγονται και στο σύνολο του Ελληνικού Λαού που βλέπει το δασικό πλούτο της χώρας να καταστρέφεται, γιατί τα CHINOOK απέχουν από την μάχη κατά των πυρκαγιών;
6. Γιατί δεν είναι διαθέσιμα τα 15 συγκεκριμένα ελικόπτερα CHINOOK;
a. Εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης και των ελλείψεων ανταλλακτικών, ως συνέπεια της εγκληματικής ολιγωρίας της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας να ιεραρχήσει σωστά τις ανάγκες και να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια;
b. Εξαιτίας της εγκατάλειψης του ιπτάμενου προσωπικού, που δεν λαμβάνει πλέον την αναγκαία εκπαίδευση, πάλι με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας;
c. Ή μήπως εξαιτίας της κομματικοποίησης των Ενόπλων Δυνάμεων και της αδιαφορίας της Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα την ανεπάρκεια ιπτάμενου προσωπικού για την επάνδρωση των συγκεκριμένων ελικοπτέρων;
7. Αντιλαμβάνεσθε, ότι εάν τα CHINOOK έμειναν καθηλωμένα για οποιονδήποτε από τους παραπάνω λόγους, η Κυβέρνησή σας είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την απαξίωση ενός ολόκληρου στόλου αεροπυρόσβεσης;
8. Με δεδομένη την πρωτοφανή έκταση των φετινών πυρκαγιών και με δεδομένο ότι ενόψει της τεράστιας οικολογικής καταστροφής και της απώλειας ανθρωπίνων ζωών ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΣΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ, ζήτησε ο συνερωτώμενος Υπουργός Δημόσιας Τάξης την συνδρομή των CHINOOK; Αν ναι, γιατί δεν την έλαβε;
9. Αν όχι, τι τον οδήγησε σε αυτήν την απόφαση; Στάθμισε την διαφαινόμενη τεράστια οικολογική καταστροφή, που έφτασε μέχρι και την απώλεια ανθρωπίνων ζωών, και έκρινε ότι η οικονομική επιβάρυνση που θα επερχόταν από τη χρησιμοποίηση των CHINOOK δεν άξιζε τον κόπο; Ή μήπως τελικά τα 10 δις ευρώ στα οποία υπολογίζεται το κόστος των καταστροφών σε συνδυασμό με το ανυπολόγιστο οικολογικό κόστος και το κόστος σε ανθρώπινες ζωές είναι για την Κυβέρνηση Καραμανλή προτιμότερο από το συγκριτικά ελάχιστο κόστος αξιοποίησης των CHINOOK στην κατάσβεση των πυρκαγιών;
10.Εάν τελικά τα CHINOOK μπορούσαν να πετάξουν και δεν δόθηκε εντολή να πετάξουν, αντιλαμβάνεσθε ότι αποκαλύπτεται πως ο κρατικός μηχανισμός ουσιαστικά υπολειτούργησε με αποκλειστική και πάλι ευθύνη μιας Κυβέρνησης, που στερείται είτε ικανότητας, είτε πολιτικής βούλησης να προασπίσει την ασφάλεια της χώρας και των πολιτών της;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μιχάλης Καρχιμάκης
Βασίλης Οικονόμου
Θανάσης Μωραΐτης
Μάρκος Μπόλαρης
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Άγγελος Μανωλάκης
Γιάννης Δριβελέγκας
Γιώργος Ντόλιος
Βασίλης Γερανίδης
Χρήστος Αηδόνης
Τάσος Χωρέμης
Βαγγέλης Παπαχρήστος

Ροδούλα Ζήση

Προστατεύουμε το περιαστικό δάσος - κάνουμε καλύτερη την πόλη μας‎

Αγαπητέ μου φίλε,
Έχεις δίκιο σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των Λαμιωτών να κάνουν καλύτερη την πόλη τους. Δυστυχώς δεν είναι μόνο τα σκουπίδια στο περιαστικό δάσος όμως, και το ξέρεις. Άρα η γκρίνια μας δεν είναι σκόπιμη ούτε κατευθυνόμενη αντιπολιτευτικά. Δυστυχώς πάλι, τα θέματα δεν αντιμετωπίζονται περιστασιακά και μόνο με εθελοντισμό, όπως μου λες“ τι κάνουν οι εθελοντές…” Τί μπορώ να κάνω για παράδειγμα εθελοντικά να περιορίσω την ηχορύπανηση; τί μπορώ να κάνω για να μην είναι ο Ξηριάς αυτός που είναι ή να μην είναι χαβούζα η Γερμανική Τάφρος και ο Σπερχειός, να προστατευτούν τα οικόπεδα του δημοσίου στην πόλη, τι μπορώ να κάνω για τη δημιουργία χώρων πρασίνου και τόσα άλλα…
Σε ό,τι αφορά το περιαστικό δάσος, που με ρώτησες, ξεκινήσαμε εθελοντικά το 1992 και κάναμε τον Όμιλο Φίλων του Δάσους, για να το προστατέψουμε και να το αναδείξουμε. Κάναμε αρκετές φορές καθαριότητα μαζί και με άλλους φορείς, κάναμε πυροπροστασία και δεντροφυτεύσεις. Φέραμε εθελοντές από ευρωπαϊκές χώρες…Από τα δέντρα που φυτέψαμε δεν έμεινε ΚΑΝΕΝΑ, είτε γιατί τα έβγαζαν κάποιοι έξυπνοι είτε γιατί δεν είχαν την περιποίηση που έπρεπε στη συνέχεια, ιδιαίτερα με πότισμα το καλοκαίρι. Ξέρεις, τα πεύκα όλα όσα βλέπουμε είναι "γλάστρα", με την έννοια ότι έχουν φυτευτεί πριν 60 περίπου χρόνια οργανωμένα, από το στρατό κυρίως, που φρόντισαν τότε και τα πότισαν.

Ο Δήμος δυστυχώς δεν έκανε καμιά οργανωμένη προσπάθεια. Όχι μόνο δεν έκανε, αλλά κατά καιρούς υπονόμευσε το δάσος υποχωρώντας σε πιέσεις ιδιωτών και φορέων. Όπως έκοψε πρόσφατα 5-6 δέντρα για να μην ενοχλείται ιδιοκτήτης σπιτιού, που είναι δίπλα στο δέντρα, όπως έκοψε παλιότερα τα δέντρα για να γίνει το περίφημο θεατράκι από ντέξιον, το οποίο ως έκτρωμα ξηλώθηκε μετά από κάποια χρόνια, όπως επέτρεψε στην εκκλησία να κάνει αυτό το τεράστιο κτίριο και να δημιουργήσει με τα μπάζα το πλάτωμα για πάρκιγκ από την άλλη μεριά του δρόμου και τόσα άλλα.

Το 1986 έγινε ο περίφημος δρόμος Πανούτσου και καταστράφηκε ένα μεγάλο τμήμα της συνέχειας του δάσους με σκοπό να γίνει ο περιφερειακός(;;), ο οποίος βέβαια δεν τελείωσε ποτέ και σήμερα είναι ο καινούργιος σκουπιδότοπος της Λαμίας. Αρκετοί «ενσυνείδητοι» συμπολίτες μας πηγαίνουν εκεί και πετάνε τα μπάζα τους μαζί με μπόλικα σκουπίδια από οικοδομές κλπ
Ακούσαμε ότι μεθοδεύεται να γίνει ο “νέος περιφερειακός δρόμος" για να ενώσει τα Γαλανέικα με το Σταυρό. Ο δρόμος αυτός θα κάνει κατά τη γνώμη μας αρκετή ζημιά. Όπως επίσης ακούσαμε ότι είναι σε πρόγραμμα η ασφαλτόστρωση του δρόμου μέχρι τον Προφήτη Ηλία! Ας μας πουν τί θα βοηθήσει η ασφαλτόστρωση ενός τέτοιου δρόμου σε μια περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως "περιοχή προστασίας της άγριας ζωής", ο μοναδικός λόφος γύρω από την πόλη που κρατάει ακόμα λαγούς και άλλα άγρια ζώα και ερπετά.

Γι' αυτά όλα, αγαπητέ μου φίλε, τί θα μπορούσε να προτείνει κανείς εκτός από την άμεση ανάπτυξη ενός σχεδίου, ενός προγράμματος από το Δήμο για:
1. Καθαριότητα όλου του περιαστικού δάσους
2. Δημιουργία δικτύου μονοπατιών με χάρτη και σημάνσεις για τους περιπατητές - πεζοπόρους συμπολίτες μας. Και σε πληροφορώ είναι αρκετοί που πεζοπορούν ή τρέχουν και συνεχώς αυξάνονται

3. Δημιουργία υδατοδεξαμενών για να ποτίζονται ορισμένες περιοχές, ιδιαίτερα τους δύσκολους μήνες, και για μια μορφή πυροπροστασίας, αλλά και για την αναζωογόνηση του δάσους με πλατύφυλλα. Τα πεύκα σιγά - σιγά θα μας «χαιρετίσουν», διότι δεν είναι αυτοφυή, όπως ανέφερα

4. Περιποίηση της παιδικής χαράς στο Ισαδάκι, συντήρηση των καθισμάτων αλλά και δημιουργία νέων, σε θέσεις θέασης κατά μήκος των μονοπατιών
5. Να διαθέσει ο Δήμος έναν δημοτικό υπάλληλο καθαριότητας ή πρασίνου για την εποπτεία και την καθαριότητα όλης αυτής της περιοχής από το περίπτερο του Αγίου Λουκά μέχρι τον Προφήτη Ηλία. Άλλωστε τί πρέπει να προσέξουμε ώστε να κάνουμε την πόλη μας τουριστικό προορισμό, αν δεν προσέξουμε το πράσινο γενικά, και το περιαστικό μας δάσος...
6. Να τοποθετηθούν ξύλινες πινακίδες σε καίρια σημεία στο χώρο "το δάσος προστατεύεται" "διατηρείτε το δάσος καθαρό" "μην αφήνετε σκουπίδια" κλπ. Να τοποθετηθούν κάδοι σκουπιδιών σε αρκετά σημεία και να αδειάζονται τακτικά...
7. Τέλος ο δήμος να κάνει κατά καιρούς καμπάνιες καθαριότητας στο περιαστικό δάσος και περιφερειακά της πόλης, όπως και καμπάνιες αποαφισορύπανσης ιδιαίτερα από τους κορμούς των δέντρων, όπως γίνονταν παλαιότερα, καλλιεργώντας τον εθελοντισμό, την προσφορά και την ευθύνη του πολίτη.
Το κόστος αυτών των ενεργειών έχουν μηδενικό έως ελάχιστο κόστος. Θα ακούσεις να λένε ότι υπάρχει μελέτη, αλλά δεν υπάρχουν χρήματα κλπ κλπ Αυτά να τα ακούς βερεσέ. Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 9 χρόνια κοσκινίζει (τόσα χρόνια δεν είναι στη δημοτική αρχή η «Νέα Λαμία»;;) Ξέρω, θα πεις είναι πολλά ακόμα, που θα μπορούσε να προτείνει κανείς. Ναι, χρειάζονται οργανωμένα να γίνουν αυτά, τα έχουμε πει αρκετές φορές αλλά δυστυχώς δεν ακουγόμαστε. Επαναλαμβάνω για να γινόμαστε κατανοητοί. Δεν πρέπει να γίνει η ασφαλτόστρωση του δρόμου προς τον Προφήτη Ηλία, όπως και δεν πρέπει να γίνει ο δρόμος Γαλανέικα - Σταυρός. Θα καταστραφεί το δάσος. Ο περιφερειακός της πόλης πρέπει να γίνει πίσω από το λόφο του Προφήτη Ηλία. Να προσέξουμε το κεφαλάρι της πόλης, να προσέξουμε το πράσινο που ανανεώνει και καθαρίζει τον αέρα, συγκρατεί τα νερά και δεν επιτρέπει πλημμυρικά φαινόμενα, δημιουργεί νότες δροσιάς, ξεκουράζει αρκετούς περιπατητές συμπολίτες μας, φιλοξενεί την άγρια πανίδα. Ναι, πρέπει να το προσέξουμε. Και να βλέπουμε την πόλη του μέλλοντος και όχι τη Λαμία του σήμερα. Να δουλεύουμε με όραμα και φαντασία για την πόλη των 100.000 κατοίκων και τις ανάγκες της

Ελπίζω να μη σε κούρασα
φιλικά

Στέφανος Σταμέλλος
Μέλος του ΠΣ των Οικολόγων Πράσινων