Wednesday, September 19, 2007

Ε. Στυλιανίδης

ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Αρσάκειο Θράκης με έδρα την Κομοτηνή

Ο πρόεδρος της Αρσακείου σχολής Γεώργιος Μπαμπινιώτης ανακοίνωσε παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών Ε. Στυλιανίδη, των πρυτανικών αρχών του ΔΠΘ, την δημιουργία Αρσάκειου σχολείου στην πανεπιστημιούπολη της Κομοτηνής σε χώρο 80 στρεμμάτων που παραχωρεί ως προς την χρήση το πανεπιστήμιο. Το Αρσάκειο που έχει ζωή 170 χρονών, πρωτοστάτησε στην ίδρυση του πανεπιστημίου Αθηνών το 1837.
Από το 1836 οι αγωνιστές της επανάστασης, ο Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης, συλλαμβάνουν το όραμα να μορφωθεί η γυναίκα στην Ελλάδα, σε μία περίοδο που οι κοπέλες δεν πήγαιναν σχολείο. Και αυτό θέλουν να το πραγματοποιήσουν μέσα από ένα σχολείο που ήταν σχολείο θηλέων. Έτσι ξεκίνησαν τα Aρσάκεια, μόρφωσαν χιλιάδες Ελληνίδων, μάλιστα λειτούργησαν και παιδαγωγικές ακαδημίες που έβγαλαν τις πρώτες δασκάλες που πήγαν σε όλη την Ελλάδα τότε, την ελεύθερη και την υπόδουλη και δίδαξαν γράμματα και απέκτησαν μία παρουσία διαχρονική που τα δίνει το κύρος να μπορούν σήμερα να έχουν μία προσφορά ευρύτερη.
Σήμερα στα Αρσάκεια σχολεία φοιτούν 9000 μαθητές, και υπηρετούν 700 εκπαιδευτικοί, ενώ είναι σχολεία που μπορεί να πλησιάσει ένας άνθρωπος μέσου εισοδήματος. «Με την βοήθεια του υπουργείου Εξωτερικών έχουμε κτίσει το Αρσάκειο Τιράνων το οποίο έχει 450 παιδιά που μαθαίνουν ως δεύτερη γλώσσα με μαθήματα στα ελληνικά, γ', δ' δημοτικού μιλάνε ελληνικά και εκεί πάνε Αλβανόπουλα και πάει και ένα κομμάτι από τη νότια Αλβανία, από την βόρεια Ήπειρο. Με αυτό δημιουργούμε μία γέφυρα φιλίας, γιατί αυτά τα παιδιά μεθαύριο θα έχουν λόγο στην διοίκηση της γείτονος χώρας και βεβαίως νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο, με αυτές τις γέφυρες παιδείας, μπορούμε να αλλάξουμε και τις σχέσεις μας με τους γείτονες».
Για την συνεργασία στην Θράκη ο κ. Μπαμπινώτης ανέφερε ότι υλοποιείται ένα παλιό όραμα να συνεργαστεί με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο δημιουργώντας ένα σχολείο περιοπής αυτού του ύψους που είναι τα Αρσάκεια σχολεία. «Το πανεπιστήμιο μας παραχωρεί την χρήση του οικοπέδου των 80 στρεμμάτων για να μπορέσουμε εκεί να κτίσουμε τα σχολεία, αλλά δεν είναι αυτή μόνο η σχέση μας. Έχουμε συνεννοηθεί με τον πρύτανη να έχουμε μία συνεργασία σε καθαρά εκπαιδευτικό επίπεδο. Δηλαδή θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτό το σχολείο ως ένα είδος πειραματικού σχολείου με την βοήθεια και την συνεργασία του πανεπιστημίου. Τώρα, αυτό το σχολείο δεν θα είναι μόνο για παιδιά που θα ήθελαν οι γονείς τους να τους δώσουμε μία προσεγμένη, απαιτητική παιδεία, αλλά θέλουμε να μπορούν εδώ να έρθουν και παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας που θα έχουν την φιλοδοξία να έχουν μία καλή ελληνική παιδεία και γιατί όχι εάν μπορούσαμε και από τις γύρω περιοχές με ένα οικοτροφείο που σκοπεύουμε να κάνουμε, ενδεχομένως παιδιά από γειτονικές περιοχές να ήθελαν να φοιτήσουν σε αυτά τα σχολεία με υποτροφίες τις οποίες μπορούμε να εξασφαλίσουμε, γιατί εμείς είμαστε ένα ίδρυμα μη κερδοσκοπικό, κοινωφελές, δεν είμαστε επιχείρηση, επομένως έχουμε δυνατότητες τέτοιες» ανέφερε χαρακτηριστικά. Από τα πιο χαρακτηριστικά που ακούστηκαν ήταν ότι η επιτυχία του Αρσακείου σε εισαγωγικές εξετάσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι 98%.
Στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στην ελληνική γλώσσα, αλλά περιλαμβάνει ξένες γλώσσες ακόμη και διδασκαλία κινέζικων, θεατρική παιδεία, ή διάφορες πρωτοβουλίες όπως την διοργάνωση των ρητορικών αγώνων. Στο Αρσάκειο Θράκης εκτός από τα σχολικά συγκροτήματα θα υπάρχουν ειδικοί διδακτικοί χώροι και εργαστήρια, βιβλιοθήκη, αθλητικοί χώροι και ένα θέατρο. Αυτονόητο ότι γι' αυτά τα Αρσάκεια θα χρειαστούμε ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών διοικητικό προσωπικό κλπ, που θα προέλθει από την περιοχή και θα είναι και μία άλλη προσφορά στον τόπο.
Ο κ. Μπαμπινιώτης ευχαρίστησε ιδιαιτέρως τον υφυπουργό κ. Στυλιανίδης τονίζοντας: «Θέλω να ευχαριστήσω τον υφυπουργό Εξωτερικών γιατί αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια, γιατί ξέρετε μπορείς να έχεις ιδέες, μπορεί να θέλεις να ξεκινήσεις αλλά κάπου πρέπει να έχεις και μία στήριξη. Και ο αγώνας αρχίζει και τώρα που θα πρέπει να εξευρεθούν πόροι για να προχωρήσουμε και η στήριξη αυτή είναι άπλετη και θέλω και με αυτή την ευκαιρία και για το Αρσάκειο των Τιράνων να τον ευχαριστήσω που προσωπικά συμμετέχει και βοηθάει, αλλά και γι' αυτή την προσπάθεια που κάνουμε εδώ. Θέλω να χαιρετήσω και το νέο δήμαρχο Κομοτηνής και να του πω ότι προσβλέπουμε στην συνεργασία μαζί του. Ο δήμος και η τοπική αυτοδιοίκηση είναι χώρος αναφοράς για οποιαδήποτε μορφή παιδείας και επομένως θέλουμε και την στήριξη και την συνεργασία ώστε όλοι μαζί και με εσάς τους δημοσιογράφους να έχουμε μία καλή συνεργασία που από κοινού προωθούμε, προάγουμε τέτοια μεγάλα θέματα. Όλους σας ευχαριστώ θερμά και θεωρώ ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε κάτι σημαντικό χωρίς κραυγές, χωρίς μεγαλοστομίες, χωρίς φανφάρες. Θέλει δουλειά, θέλει να προχωρήσουμε με προσεκτικά βήματα και να συστρατευτούμε, να μπορέσουμε να βρούμε και τους πόρους και την ψυχική δύναμη και όλα όσα χρειάζονται για να προχωρήσουμε» κατέληξε.
Για το οικονομικό θέμα της λειτουργίας του σχολείου ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ότι στην κατάταξη που έγινε για την Αθήνα το Αρσάκειο είναι στην 40η θέση. Θα έχει χαμηλά δίδακτρα, προσιτά στους ανθρώπους, αλλά θα δίνει ένα πάρα πολύ μεγάλο αριθμό από εκπτώσεις ολικής αντιμετώπισης στα 5 πρώτα σε κάθε τμήματος που πρωτεύουν, αν είναι τρία παιδιά το τρίτο είναι δωρεάν για τους πολυτέκνους ενώ θα υπάρχουν και υποτροφίες. Το σύστημα επιλογής θα γίνεται με κλήρωση την οποία μάλιστα θα κάνουν οι ίδιοι οι γονείς και από εκεί και πέρα κρατάμε και 10 θέσεις για την πολιτική του σχολείου, για κάποιες περιπτώσεις που θέλουμε εμείς να εξυπηρετήσουμε.
Επειδή βρισκόμαστε σε μία εποχή αμφισβητήσεων και εν πολλοίς θα έλεγα προσανατολισμού παραποίησης της ιστορίας, όσο για την χώρα μας όσο και για άλλες περιοχές και για το θρησκευτικό συναίσθημα, πιστεύετε ότι θα μπορέσει και με ποιο τρόπο η ίδρυση και η δημιουργία των αρσακείων θα συμβάλει στην πραγματική απεικόνιση της ιστορίας;
-Τώρα θίγετε ένα μεγάλο πρόβλημα. Νομίζω ότι ένα σχολείο με ευαισθησίες, με οργάνωση και δασκάλους ευαισθητοποιημένους, ότι τα αντιμετωπίζει αυτά τα θέματα πάντοτε. Όχι τώρα που προέκυψε το βιβλίο της στ' δημοτικού, αλλά πάντοτε. Να σας πω πώς αντιμετωπίσαμε εμείς το θέμα στα Τίρανα. Εκεί δεν μπορείς να διδάξεις θρησκευτικά και βεβαίως δεν μπορείς να διδάξεις ιστορία ελληνική, γιατί κάνεις το πρόγραμμα το δικό τους. Όμως διδάσκουμε το μάθημα του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Μέσα λοιπόν από τον ευρωπαϊκό πολιτισμό περνάμε και τον χριστιανισμό και την ορθοδοξία και την ιστορία. Υπάρχουν τρόποι να τα αντιμετωπίσεις αυτά και βεβαίως το είπα από την αρχή, εμείς πιστεύουμε σε αρχές και πιστεύουμε στην παράδοση, αλίμονο, αυτή εκπροσωπούμε, επομένως έχουμε ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα εθνικά, ορθοδοξίας, σε θέματα παιδείας όμως ποιότητας. Γιατί ξέρετε εάν απλώς μείνεις σε ένα, δύο ή τρία από αυτά και η άλλη σου παιδεία είναι χαμηλή, δεν καταφέρνεις τίποτα».
Ο αντιπρύτανης κ. Καραμπίνης επέδωσε την ιστορική απόφαση της Συγκλήτου για την παραχώρηση και την χρήση της έκτασης που λήφθηκε στις 6 Φεβρουαρίου, καθώς και το τοπογραφικό που δείχνει το ακριβές σημείο στην Παν/πολη, ενώ επέδωσε δώρα και το ειδικό σήμα του Πανεπιστημίου για το πέτο, το οποίο φόρεσε αμέσως ο κ. Μπαμπινιώτης. Μετέβησαν όλοι στο σημείο της παραχώρησης όπου τονίστηκε ότι εκεί ξεπερνιέται το θέμα του ασύλου και η είσοδος θα είναι τελείως ανεξάρτητη από την είσοδο της πανεπιστημιούπολης.
Μελαχροινή Μαρτίδου
Η είδηση στις 10-3-07 στη διεύθυνση http://www.xronos.gr/detail.php?ID=33834&phrase_id=110579

Η διαμαρτυρία του τοπικού ΣΥΝ
ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;
Ανακοίνωση του Συνασπισμού για την δημιουργία Αρσακείου Εκπαιδευτηρίου στην Κομοτηνή
Από τον Συνασπισμό Ροδόπης εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Σε ένα νομό με ιδιαίτερα εκπαιδευτικά προβλήματα, με το υψηλότερο ποσοστό αναλφαβητισμού, με το υψηλότερο ποσοστό μαθητών σ' όλη την χώρα που δεν ολοκληρώνουν την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυρίζονται κυβερνητικά στελέχη, ότι συμβάλλουν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, επειδή προωθούν την ίδρυση ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, όπως το Αρσάκειο. Όταν είναι γνωστό ότι τέτοιου είδους σχολεία, δεν απευθύνονται στο σύνολο της κοινωνίας, αλλά σε λίγους, όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Με αποτέλεσμα να διευρύνονται οι ήδη υπάρχουσες ταξικές διακρίσεις και να μετατρέπεται η μόρφωση και η γνώση από δικαίωμα των πολλών σε προνόμιο των λίγων. Ως εκ τούτου εύλογα είναι τα ερωτήματα: Γιατί τέτοια σπουδή από κυβερνητικούς αλλά και τοπικούς παράγοντες για την ίδρυση ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, όταν δεν βλέπουμε ανάλογο ενδιαφέρον για τη δημόσια εκπαίδευση, που αυτή την περίοδο βάλλεται και δυσφημείται απροκάλυπτα; Ας μας πουν, έχει αναλάβει η κυβέρνηση τη δέσμευση, να χρηματοδοτήσει από χρήματα του ελληνικού δημοσίου την ίδρυση του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου; Με ποια νομιμοποίηση η σύγκλητος του ΔΠΘ, παραχώρησε 80 στρέμματα για ιδιωτικό σχολείο όταν αυτά τα στρέμματα είχαν παραχωρηθεί στο πανεπιστήμιο για άλλη χρήση δημοσίου ενδιαφέροντος; Αν υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες τμημάτων του ΔΠΘ γιατί δεν προωθούν το θεσμό του πειραματικού δημόσιου σχολείου; Για εμάς αυτό που προέχει είναι η ανάγκη της αναβάθμισης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλους και όχι η ίδρυση ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων».

Διαμαρτυρία του ΣΥΝ Ροδόπης στις 16-3-07
Αλλά ο κ. Στυλιανίδης επιμένει: Εκτός από τα σχολεία που ολοκληρώθηκαν και σε επίπεδο δημοτικού και σε επίπεδο γυμνασίου, εκτός από το εσπερινό επαγγελματικό λύκειο, εκτός από το ότι είμαστε ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα που εξασφαλίσαμε και λειτουργούν δύο σχολεία β' ευκαιρίας που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του αναλφαβητισμού, έχουμε την δέσμευση και την δρομολόγηση του Αρσακείου Κομοτηνής, ενός σχολείου που θα δώσει νέες ευκαιρίες σε πολλά παιδιά του τόπου μας. Αρσάκειο εκτός από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη έχει η Πάτρα προς τιμή του προέδρου κ. Στεφανόπουλου, τα Γιάννενα προς τιμή του προέδρου κ. Παπούλια, τα Τίρανα γιατί αυτό ερμηνευόταν από την αναγκαιότητα της εξωτερικής μας πολιτικής και το στηρίξαμε και η Κομοτηνή. Εκχωρήθηκε ήδη με απόφαση του ΔΠΘ μία έκταση 80 στρεμμάτων στις παρυφές της πανεπιστημιούπολης και εκεί θα κτιστεί ένα πλήρες συγκρότημα πρότυπου σχολείου που θα φιλοξενεί από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο παιδιά από όλα τα σύνοικα στοιχεία, δίνοντάς τους μία διαφορετική ευκαιρία να μετέχουν στο σύγχρονο ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Από ομιλία στην Κομοτηνή, στις 4-6-07 http://www.xronos.gr/detail.php?ID=35267&phrase_id=110579