Tuesday, October 16, 2007

Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΑΚΗΣ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ "ΣΥΣΤΑΣΕΩΝ" ΤΗΣ ΜΠΟΛΩΝΙΑΣ…

Του Αλέξανδρου Κουτσομητόπουλου

Άκρα του τάφου σιωπή τηρούν, μέχρι σήμερα , τα δυο ηγετικά στελέχη του ¨ΣΥΝ¨ σχετικά με το αποκαλυπτικό και απόλυτα τεκμηριωμένο ¨Ρεπορτάζ¨ ενός δημοσιογράφου, το οποίο δημοσιεύτηκε σε δύο αριστερές ιστοσελίδες και προκάλεσε εύλογες απορίες και αντιπαραθέσεις.
Ο συντάκτης έθεσε το καίριο ερώτημα, που παραμένει βροντερά αναπάντητο, το πώς γίνεται να καταγγέλεις την Ν.Δ. σαν εκπρόσωπο των κεφαλαιοκρατικών-επιχειρηματικών συμφερόντων, επειδή προωθεί με την αναθεώρηση του άρθρου 16 την εμπορευματοποίηση της Παιδείας , πως γίνεται να χλευάζεις τον Γ. Παπανδρέου και το ΠΑΣΟ , επειδή άλλαξε θέση , σε σχέση με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την αναθεώρηση του Συντάγματος , ¨κάτω από την πίεση του φοιτητικού κινήματος, ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ- ΨΗΦΙΣΕΙ ΜΟΛΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ- ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕΤΡΑ !!!
Επίσης ο συντάκτης καταλήγει σε μια διαπίστωση που θέτει ένα ηθικό πολιτικό ζήτημα για την λειτουργία του πολιτικού συστήματος και των πολιτικών του εκπροσώπων σε σχέση με τον σεβασμό της Συνταγματικής αρχής του σεβασμού της ¨λαϊκής κυριαρχίας¨, δηλαδή του Ελληνικού λαού. Δηλαδή επί της ουσίας ρωτά : πόσο σεβόμαστε την εγγυημένη από το Ελληνικό Σύνταγμα ¨αρχή της λαϊκής κυριαρχίας ¨, όταν ψηφίζουμε μία ¨Εκθεση¨ του Ε.Κ. που αποτελεί ΣΥΣΤΑΣΗ προς την ¨Επιτροπή¨ της Ε.Ε. και το ¨Συμβούλιο¨ των υπουργών για να εκδώσουν μια ¨Οδηγία¨ ( Νόμο ) με σκοπό να ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ¨εκ των άνω¨ σε όλες τις χώρες - μέλη, πέρα από τηνπραγματική βούληση των λαών τους; Είναι σωστό να ισχυρίζεσαι, στο εσωτερικό της χώρας, όπου αντλείς και την πολιτική σου δύναμη, πως σέβεσαι και υποστηρίζεις τις επιθυμίες και τα αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας ( φοιτητών- διδασκόντων ) και παράλληλα να προωθείς τα αντίθεταμε μηχανισμούς ¨εξωτερικής επιβουλής¨;
Το ¨Indymedia¨ είχε την δημοκρατική ευαισθησία και το ¨τσαγανό¨ να επιτρέψει την δημοσίευση και τον ελεύθερο διάλογο ενός ¨ενοχλητικού¨ Ρεπορτάζ , παρά τις έντονες αντιδράσεις κάποιων κομματικών ¨πατριωτών¨. Το σάϊτ όμως των ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ (για φαντάσου επαγγελματική συνέπεια !) του ¨SOSIALFORUM¨ ΠΈΡΑΣΕ ΣΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΕΣΒΗΣΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ που είχε καταχωρήσει κάποιος επισκέπτης. Από χθες το απόγευμα όποιος πατήσει στο ¨Link¨ ( όπου υπήρχε η αναδημοσίευση και τα σχόλια ):
http://www.socialforum-media.gr/forum/viewtopic.php?p=20235#20235 θα διαβάσει το εκπληκτικό :
¨Η Θ.Ενότητα ή η δημοσίευση που ζητήσατε δεν υπάρχει¨ !!!
Σίγουρα κάποιους ¨Αριστερούς¨ είχε υπόψη του ο Τζώρτς Όργουελ όταν έγραφε το ¨1984¨ και τη ¨Φάρμα των ζώων¨ , όπως επίσης και Άρθουρ Καίσλερ με το ¨Κομισάριος και ο Γιόγκι¨. Φαίνεται πως ούτε διαβάζουν , ούτε μαθαίνουν.

ΟΛΟ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΟΠΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ¨INDYMEDIA¨
Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ
ΑΛΛΑ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΕ ΤΟ 2002 ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΗ Ν.Δ. - ΑΛΛΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Δεν το πίστευα στα μάτια μου όταν διάβασα το σχετικό ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση (2002). ) …
Στο κείμενο αυτό διαπιστώνουμε πως ο ΣΥΝ , η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ έχουν την ίδια άποψη για την αναγκαιότητα ύπαρξης των ιδιωτικών πανεπιστημίων και την χρηματοδότηση τους από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Επίσης τάσσονται υπέρ της ανεπιφύλακτης εφαρμογής των Ευρωπαϊκών Οδηγιών της Μπολόνια σε σχέση με τις ¨μεταρρυθμίσεις¨ στην Παιδεία και υπέρ της θεσμοθέτησης ¨συστημάτων αξιολόγησης εκπαιδευτικής απόδοσης των Α.Ε.Ι. και εξασφάλισης της ανταγωνιστικότητας¨ με ότι αυτό συνεπάγεται…
Θα απαντήσει ο κ. Αλ. Αλαβάνος.;

Θα δεχόμουνα και μια απάντηση που θα έλεγε πως στα τελευταία πέντε χρόνια ¨ωρίμασα¨ πολιτικά…μη μιλάτε για το παρελθόν , λήθη , ¨ας κοιτάξουμε το μέλλον¨….
Χωρίς πολλά λόγια, συγκεκριμένα :
Στις 15 Νοεμβρίου 2001 ο τότε πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κάλεσε την ¨Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων¨ ( στην οποία συμμετείχε τότε και ο Αλέκος Αλαβάνος ) να συντάξει μία ¨Έκθεση Πρωτοβουλίας¨ σχετικά με τα Πανεπιστήμια και την Ανώτατη Εκπαίδευση στον λεγόμενο ¨Ευρωπαϊκό Χώρο¨ .

Η ΕΙΔΗΣΗ : Η ¨Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων¨ συνήλθε τρις φορές για να συντάξει τις προτάσεις και το σκεπτικό της .
Στην τελευταία συνεδρίαση της , στις 23/11/2002 , ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ , δηλαδή και με την σύμφωνη γνώμη του κ. Αλέκου Αλαβάνου , τις προτάσεις της , η οποίες κατατέθηκαν την επομένη ( 24/11/2002) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και πήραν τη μορφή ¨Πρότασης Ψηφίσματος¨ προς την Ολομέλεια. ( Κωδικός : 2001/2174(INI). http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A5-2002-0183+0+DOC+XML+V0//EL
Στη συνέχεια , στις 5 Σεπτεμβρίου 2002 , η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε ( ψήφισε ) την προτεινόμενη και ΟΜΟΦΩΝΗ ( με την συμμετοχή του κ. Αλαβάνου ) ¨ Έκθεση Πρωτοβουλίας¨ της ¨Μορφωτικής Επιτροπής¨. Κωδικός του ψηφίσματος : P5_TA(2002)0404 A5-0183/2002
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P5-TA-2002-0404+0+DOC+XML+V0//EL&language=EL
Όπως βλέπουμε στα πρακτικά της επίμαχης συνεδρίασης του Ε.Κ. ο κ. Παπαγιαννάκης εκ μέρους του ΣΥΝ ( ο κ. Αλαβάνος δεν ήταν παρών ) ανήκει στους 379 Ευρωβουλευτές που υπερψήφισαν την πρόταση, μαζί με τους βουλευτές της ¨Ν.Δ. κ.κ. Αβέρωφ , Τρακατέλη , Ξαρχάκο , Φώλια , Κράτσα-Τσαγκοροπούλου , όπως και με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ.κ. Σουλαδάκη , Μαστοράκη , Καραμάνου και τον ομογενή Σοσιαλδημοκράτη ( S.P.D. ) Γιάννη Σακκελαρίου….
Από τους Έλληνες Ευρωβουλευτές φαίνεται ότι καταψήφισαν μόνο οι κύριοι Αλλυσανδράκης και Κόρακας του Κ.Κ.Ε. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/el/oj/2003/ce272/ce27220031113el04280429.pdf
Τι εισηγήθηκε λοιπόν ο κ. Αλ. Αλαβάνος προς το Ε.Κ. και τι ψήφισε ο κ. Παπαγιαννάκης, μαζί με τους βουλευτές της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ ;
Ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, – έχοντας υπόψη το άρθρο 149 της Συνθήκης που ιδρύει τις Ευρωπαϊκές Κοινότητες, – έχοντας υπόψη την έκθεση της Επιτροπής Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού (A5-0183/2002),
– πιστεύει ότι πρέπει να επιταχυνθεί και να ενδυναμωθεί η διαδικασία της Μπολόνια…
– πιστεύει ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελούν μέρος του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλουν στην ανάπτυξη του…
– καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να εξετάσουν μια εταιρική σχέση με τις δημόσιες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις ή τις τοπικές αρχές προκειμένου να βελτιωθεί η χρηματοδότηση των σπουδών διδακτορικού ή μεταδιδακτορικού επιπέδου•
– καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να προωθήσουν την ιδέα της δημιουργίας Έδρας των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, η λειτουργία της οποίας θα ήταν βασικά…η καθιέρωση συστημάτων αξιολόγησης της ποιότητας και των αποτελεσμάτων…
– να προωθήσει τη σύγκλιση και την ανταγωνιστικότητα των πανεπιστημίων στο ευρωπαϊκό και στο διεθνές πλαίσιο…
– ζητεί από τα κράτη μέλη και τα πανεπιστήμια να λάβουν μέτρα προκειμένου να ξεπερασθούν τα νομικά και διοικητικά εμπόδια που δυσκολεύουν την κινητικότητα, και να υιοθετήσουν μη χρονοβόρα και ευέλικτα συστήματα για τη διαδικασία αναγνώρισης των διπλωμάτων, σπουδών και τίτλων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν υπάρχουν στη συγκεκριμένη χώρα.
Επίσης, συνιστά να καταστούν πλέον ευέλικτα τα καθεστώτα των πανεπιστημιακών δασκάλων, των καθηγητών και των ερευνητών, προκειμένου να ευνοηθεί η ενσωμάτωση επαγγελματιών και εμπειρογνωμόνων στα πανεπιστήμια•
Χαρακτηριστικά Αποσπάσματα από την ¨Αιτιολογική Έκθεση¨ του ψηφίσματος … ¨
… Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να γίνει σαφής η ανάγκη συνύπαρξης δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τα πανεπιστήμια αυτά μπόρεσαν να συνυπάρξουν κατά τη διάρκεια της ιστορίας του ευρωπαϊκού διδακτικού συστήματος και, σήμερα, μπορούν να θεωρηθούν αλληλοσυμπληρούμενα, δεδομένου ότι η ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους και να προσεγγίσει τομείς που δεν είναι πάντοτε προσπελάσιμοι στα δημόσια πανεπιστήμια…
….Δεν κατορθώσαμε να ανατρέψουμε το σύστημα που τείνει να διατηρεί τα πανεπιστήμια εγκλωβισμένα σε μια αυτονομία που δυσκολεύει τις ανταλλαγές, δημιουργεί εμπόδια για την κινητικότητα και, τελικά, οδηγεί σε ένα κλειστό σύστημα επαφών… …οι αντιρρήσεις για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και ο μικρός ενθουσιασμός με τον οποίο έγιναν δεκτά τα συστήματα εξωτερικής και διαφανούς αξιολόγησης καθυστέρησαν την προβλεπόμενη διαδικασία των αποφάσεων της Μπολόνια…
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
Στα πρακτικά της συζήτησης που έγινε στην Ολομέλεια ( 5/9/2002 ) λίγο πριν την ¨τρισκατάρατη¨ ψηφοφορία…
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+CRE+20020905+ITEM-003+DOC+XML+V0//EL&language=EL
Εμφανίζονται μόνο δύο έλληνες βουλευτές να παίρνουν το λόγο :
Α) Ο Αλυσανδράκης ( ΚΚΕ-GUE/NGL ) ο οποίος αιτιολόγησε τους λόγους για τους οποίους θα καταψηφίσει το ψήφισμα λέγοντας : ¨ Κυρία Πρόεδρε, κυρία Επίτροπε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα πανεπιστήμια στη χώρα μου χάνουν με γρήγορο ρυθμό τον ακαδημαϊκό τους χαρακτήρα. Βασικές λειτουργίες τους ιδιωτικοποιούνται, ελέγχονται όλο και πιο στενά από επιχειρηματικά συμφέροντα, εξαναγκάζονται να λειτουργούν ως επιχειρήσεις με όρους ανταγωνισμού και γενικότερα όρους αγοράς.
Αποτέλεσμα είναι η συνολική υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης γνώσης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο κύριος μοχλός πίεσης προς αυτή την κατεύθυνση και η έκθεση ακολουθεί την ίδια γραμμή. Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας είναι ριζικά αντίθετο στη διαδικασία της Μπολόνια, στη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, στις παρεμβάσεις μέσα από το Πράσινο Βιβλίο και τον λεγόμενο ευρωπαϊκό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης και, βέβαια, στη δημιουργία έδρας ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, που καταργούν την αυτοτέλεια και την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Παλεύουμε για ένα αποκλειστικά δημόσιο πανεπιστήμιο, κάτω από ακαδημαϊκό έλεγχο και όχι υποχείριο των επιχειρήσεων, που θα ανταποκρίνεται στις λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες. Στηρίζουμε τη συνεργασία μεταξύ των πανεπιστημίων με σεβασμό της ακαδημαϊκής τάξης. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πανεπιστήμιο δεν είναι μπακάλικο. Αν επιτρέψουμε να γίνει, θα καταστρέψουμε κάθε ελπίδα των νέων να αποκτήσουν ολοκληρωμένη γνώση και κάθε ελπίδα της κοινωνίας για καλύτερο μέλλον ¨.
Β) Η κ. Κράτσα – Τσαγκαροπούλου ( Ν.Δ./ PPE-DE ) η οποία αιτιολόγησε το ΝΑΙ της στο ψήφισμα με τις γνωστές γιρλάντες περί ¨ευρωπαϊκών ιδεωδών¨ ,όπως ¨φιλία , αγάπη και καλή μόρφωση¨ , αλλά και με τις εξής σημαντικές παρατηρήσεις : ¨… Άλλη διάσταση που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι ο ρόλος των πανεπιστημίων στην προώθηση της ευρωπαϊκής ενοποίησης, με την καλλιέργεια της ευρωπαϊκής συνείδησης και την προώθηση της ευρωπαϊκής ιθαγένειας. Τα πανεπιστήμιά μας μπορούν λοιπόν να γίνουν εργαστήρια της Ενωμένης Ευρώπης…¨
Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ κ. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ήταν παρόν στην αίθουσα της Ολομέλειας, υπερψήφισε το σχέδιο που είχε συντάξει ΚΑΙ ο κ. Αλ Αλαβάνος , αλλά δεν ζήτησε το λόγο να μιλήσει.
Για πιο λόγο άλλωστε; Το κάνουν όλοι όσοι έχουν ¨αρχές¨. Σε αντιδιαστολή θα αναφέρω την στάση ενός άλλου , σαφώς συνεπέστερου σοσιαλιστή , του Ιταλού καθηγητή VATTIMO(PSE), ο οποίος ψήφισε ΝΑΙ , λόγω γενικότερων ¨ευρωπαϊκών οραμάτων¨,αλλά είχε το θάρρος και την πολιτική αξιοπρέπεια να πάρει το λόγο και να διαφοροποιηθεί , λέγοντας αυτά που δεν τόλμησαν ( τότε ) να πουν οι έλληνες ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ Αριστεροί :
¨… Δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η πρωτοκαθεδρία των δημοσίων πανεπιστημίων σε ορισμένες χώρες της Ένωσης απειλείται σήμερα από ανησυχητικές τάσεις ιδιωτικοποίησης, που ενέχουν τον κίνδυνο να πλήξουν ανεπανόρθωτα την ελευθερία των σπουδών και να μειώσουν την ποιότητα της έρευνας και της διδασκαλίας, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο χρήμα παρά στην αξία και την ικανότητα. Τώρα πρέπει να διευρυνθεί η προσοχή και η δράση της Ένωσης σε πολλές άλλες πτυχές της ανωτάτης εκπαίδευσης, κυρίως ευνοώντας τη διάδοση των ορθών πρακτικών ορισμένων χωρών σε όλες τις άλλες χώρες της Ένωσης, προάγοντας το δικαίωμα όλων των πολιτών στις σπουδές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, πράγμα που επιτυγχάνεται με την ενίσχυση της δημόσιας ανωτάτης εκπαίδευσης, της μόνης ικανής να προσελκύσει επενδύσεις που δεν κυριαρχούνται από τη λογική του γρήγορου κέρδους και, ως εκ τούτου, ικανής να εγγυηθεί σε όλους τους πολίτες την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, η οποία είναι απαραίτητη για την ανανέωση των ιθυνουσών τάξεων…¨
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=777368

Τα συμπεράσματα δικά σας…
Υ.Γ. Στο αναδημοσιευμένο παραπάνω Ρεπορτάζ που λογοκρίθηκε ( σβήστηκε ) από την ιστοσελίδα των δημοσιογράφων του ¨Socialforoum¨ κάποιος επισκέπτης είχε προλάβει , λίγο πριν της ¨τελικής λύσης¨ να προσθέσει στη συζήτηση και τους περίφημους στοίχους του ΜΑΝΩΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ που είναι χρήσιμο να διαβαστούν ξανά από όλους μας…
Μιλώ...

Μιλώ για τα τελευταία σαλπίσματα των νικημένων στρατιωτών
Για τα τελευταία κουρέλια από τα γιορτινά μας φορέματα
Για τα παιδιά μας που πουλάν τσιγάρα στους διαβάτες
Μιλώ για τα λουλούδια που μαραθήκανε στους τάφους και τα σαπίζει η βροχή
Για τα σπίτια που χάσκουνε δίχως παράθυρα σαν κρανία ξεδοντιασμένα
Για τα κορίτσια που ζητιανεύουνε δείχνοντας στα στήθια τις πληγές τους
Μιλώ για τις ξυπόλητες μάνες που σέρνονται στα χαλάσματα
Για τις φλεγόμενες πόλεις τα σωριασμένα κουφάρια στους δρόμους
Τους μαστροπούς ποιητές που τρέμουνε τις νύχτες στα κατώφλια
Μιλώ για τις ατέλειωτες νύχτες όταν το φως λιγοστεύει τα ξημερώματα
Για τα φορτωμένα καμιόνια και τους βηματισμούς στις υγρές πλάκες
Για τα προαύλια των φυλακών και για το δάκρυ των μελλοθανάτων.
Μα πιο πολύ μιλώ για τους ψαράδες
Π' αφήσανε τα δίχτυα τους και πήρανε τα βήματά Του
Κι όταν Αυτός κουράστηκε αυτοί δεν ξαποστάσαν
Κι όταν Αυτός τους πρόδωσε αυτοί δεν αρνηθήκαν
Κι όταν Αυτός δοξάστηκε αυτοί στρέψαν τα μάτια
Κι οι σύντροφοί τούς φτύνανε και τους σταυρώναν
Κι αυτοί, γαλήνιοι, το δρόμο παίρνουνε π' άκρη δεν έχει
Χωρίς το βλέμμα τους να σκοτεινιάσει ή να λυγίσει
Όρθιοι και μόνοι μες στη φοβερή ερημία του πλήθους.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ
Από τη συλλογή
Η συνέχεια 2 (1956)

No comments: