Friday, January 11, 2008

Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΜΠΕΗ-ΜΟΥΣΤΟΥ

ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΒΕΡΕΛΗ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

Μεσολόγγι, Απρίλιος του 1821. Η εξάπλωση της επανάστασης του έθνους στη Δυτική Χέρσο Ελλάδα οδηγούμενη από τον Δημήτριο Μακρή, φέρνει τους επαναστατημένους έλληνες προ των πυλών του Τουρκοκρατούμενου Μεσολογγιού.Η δήωσις της πόλεως μοιάζει βεβαία. Οι πολιορκημένοι Τούρκοι υπό τον σεβάσμιο Μπέη-Μούστο, ζητούν συνθηκολόγηση υπό τον όρο να μην πειραχθούν τα γυναικόπαιδά τους και να τους αφήσουν όλους μαζί να προωθηθούν στην Άρτα. Η Ελληνική πλευρά υπό τον Δημήτριο Μακρή δέχεται τον όρο των Τούρκων και το υπόδουλο Μεσολόγγι απελευθερώνεται.
Όμως μία τρομερή ύβρις λαμβάνει χώρα εν συνεχεία. Η συνέλευση των Ελλήνων καπεταναίων καταστρατηγεί τα συμφωνηθέντα και αποφασίζει να σκοτώσει τους άμαχους Τούρκους. Ο Μπέη- Μούστος, μαθαίνοντας τα νέα της επερχόμενης σφαγής κλαίει και οδύρεται στην ειρκτή του, δίνει δε μία βαριά κατάρα στον ηρωϊκό τούτο τόπο. Να μην προκόψει ποτέ και να μην ευδοκιμήσει ποτέ!Κάθε έργο που θα γίνεται να μένει μισό και ανέσωστο!
Το άγος λοιπόν της σφαγής των άμαχων Τούρκων και η κατάρα του Μπέη-Μούστου πέφτουν βαριά σαν καταχνιά πάνω από την Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου.
Μήπως όμως όλα αυτά είναι απλά δοξασίες? Μήπως η λαϊκή θυμοσοφία και η προφορική παράδοση υπερβάλλουν? Μήπως ο λαϊκός αφηγητής εξάρει ως προς την σημασία του γεγονότος?
Μεσολόγγι 2004.Αποτελεί τραγική ειρωνεία ότι ο πάλαι ποτέ παντοδύναμος Γαλατιανός πρώην υπουργός Χρήστος Βερελής, με θητεία σ’ ένα από τα νευραλγικότερα και σπουδαιότερα ως προς τον στρατηγικό τους χαρακτήρα υπουργεία, αυτό του Μεταφορών και Επικοινωνιών, δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει κανένα από τα έργα που εμπνεύστηκε και ξεκίνησε να εκτελεί υπό την εποπτεία του στο Μεσολόγγι. Συγκεκριμένα :
· Παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες την χάραξη της Ιονίας οδού στην περιοχή του Μεσολογγίου, με αποτέλεσμα ολόκληρη η περιοχή Αγριλιάς –Αγίου Θωμά να κινδυνεύει να αποκλειστεί από το υπόλοιπο Μεσολόγγι και να μετατραπεί σε ένα ιδιόμορφο «γκέτο» σαν αυτό που σήμερα ζουν οι κάτοικοι του Κεφαλοβρύσου Αιτωλικού, έργο και αυτό εμπνεύσεως και υλοποιήσεως Βερελή.
· Κατέστρεψε και τις τρεις εξόδους της πόλεως του Μεσολογγίου, ιδιαίτερα αυτήν της οδού Ναυπάκτου, αφού ο εκλεκτός του εργολάβος μέσω ΔΕΥΑΜ που έκανε τις εργασίες φρόντισε να την σαλαμοποιήσει, να την κατακερματίσει και να την καταστήσει διάτρητη υπερεχόντων μπαλωμάτων και κλείστρων υπονόμων, καθιστώντας έτσι την διάσχισή της άθλο ανωμάλου δρόμου για τους οδηγούς.
· Είχε την παγκόσμιας πρωτοτυπίας σύλληψη να βάλει φανάρια (τα οποία ο ίδιος εγκαινίασε-παγκόσμια πρωτιά κ αυτή!) στον κόμβο της Αγριλιάς, ενώ τουναντίον δεν κατασκεύασε ούτε έναν ανισόπεδο κόμβο για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οδηγών προς και από την πόλη μας.
· Άφησε στο έλεος του Θεού την ολοκλήρωση της πολυθρύλητης Μαρίνας της Πόλης,
· την στιγμή που η πόλη της Λευκάδας την κατασκεύασε και την παρέδωσε σε λειτουργία μέσα σε έξι μήνες! Εύγε για την αποτελεσματικότητά σας κύριε Βερελή!
· Παρέδωσε ημιτελή, γεμάτη κακοτεχνίες και χωρίς έξοδο την Δυτική περιφερειακή οδό της Πόλης, της οποίας μερικά σημεία είναι ήδη ηλεκτροφωτισμένα και διαθέτουν δίκτυο τεχνητής άρδευσης στην κεντρική νησίδα, ενώ άλλα είναι ακόμη υπό κατασκευή,όπως η έξοδος του ΚΤΕΟ, δηλαδή άλλο ένα έργο ημιτελές χωρίς ουσιαστική χρησιμότητα για την πόλη ακόμη και σήμερα!
· Δεν έκανε τίποτα για την αξιοποίηση του παλιού εργοστασίου χάλκινων καλωδίων της ΒΙΟΧΑΛΚΟ ώστε να επαναλειτουργήσει ως ένα σύγχρονο εργοστάσιο κατασκευής οπτικών ινών κάτι που ο ίδιος ως Υπουργός Επικοινωνιών και γνωστός
· υποτακτικός της Κυρίας Δάφνης Σημίτη μπορούσε να επιτύχει.
· Δεν εγκατέστησε ούτε ένα μέτρο οπτικής ίνας στο Μεσολόγγι και την ευρύτερη περιοχή, με αποτέλεσμα η περιοχή μας να είναι από τις τελευταίες Πανελληνίως στην παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πρόσφατα εγκαταστάθηκε δίκτυο οπτικών ινών στο Μεσολόγγι.
· Δεν ολοκλήρωσε την επέκταση του σχεδίου της Πόλης του Μεσολογγίου, αφήνοντας ανοικτό το ζήτημα της αιγιάλειας ζώνης που ο ίδιος μέσω του εκλεκτού του τότε Υπαλλήλου της Κτηματικής Υπηρεσίας είχε ανακινήσει, θέτοντας σε ομηρία χιλιάδες συμπολίτες μας, οι ιδιοκτησίες των οποίων συνδιεκδικούνται από το Δημόσιο.
· Δεν έκανε απολύτως τίποτα για το ζήτημα των πελάδων της Τουρλίδας,παρά μόνο παραπλάνησε εκατοντάδες πελαδούχους ότι θα νομιμοποιούσε τα κτίσματά τους,προς άγραν της ψήφου τους,ενώ αντίθετα ήξερε πολύ καλά από την θητεία του στο ΥΠΕΧΩΔΕ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πίεζε να κατεδαφιστούν, κάτι που αποδεικνύει και η σχετική καταδικαστική για την Ελλάδα απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
· Δεν δημιούργησε ούτε μία νέα θέση εργασίας στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου,παρά μόνο προσπάθησε με συστηματικές προσπάθειες να κλείσει το Συνεταιριστικό εκκοκιστήριο βάμβακος της Ε.Α.Σ. Μεσολογγίου-Ναυπακτίας, προς όφελος ιδιώτη φερόμενου ως συνεταίρου του.
· Απομάκρυνε χιλιάδες νέους της ευρύτερης περιοχής του Μεσολογγίου από τις πατρογονικές τους εστίες μέσω ψηφοθηρικών διορισμών σε υπόγειους τυφλοποντικούς οργανισμούς της χαβούζας Αθήνας,δημιουργώντας νέο κύμα εσωτερικής μετανάστευσης και οξύνοντας έτσι το μέγα πρόβλημα της αστυφιλίας.
· Δεν έφτιαξε ούτε ένα νέο σχολείο στο Μεσολόγγι, παρά μόνο άφησε το κτήριο της Παλαμαϊκής Σχολής να στέκει ως Δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια των μαθητών της πόλης του Μεσολογγίου.
· Δεν έκανε απολύτως τίποτα σχετικά με το ζήτημα της μόλυνσης της Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου από τα ανεπεξέργαστα λύματα του Δήμου Αιτωλικού και το ζήτημα της ρύπανσης της παραλίας Τουρλίδος, όπως περίτρανα αποδείχθηκε με το ζήτημα της κάλπικης μπλε σημαίας, παρά μόνο παραπλανούσε τους πολίτες χρησιμοποιώντας τα κλιμάκια του ΥΠΕΧΩΔΕ για να δίδουν αμφισβητούμενης αξιοπιστίας πιστοποιητικά καταλληλότητας, θέτοντας με τον τρόπο αυτό σε κίνδυνο την δημόσια υγεία.
· Δεν προώθησε το ζήτημα του εκσυγχρονισμού του βιολογικού καθαρισμού της πόλης του Μεσολογγίου,αντίθετα κατασπατάλησε εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές δημοσίου χρήματος –μέσω απευθείας ανάθεσης στον ημέτερο εργολάβο του-στο ανοσιούργημα του ποδηλατοδρόμου της Τουρλίδας ,με τις περίφημες γέφυρες «Καλατράβα» οι οποίες ακόμη και σήμερα παραμένουν απροσπέλαστες από πεζούς και αναβάτες ποδηλάτων. Τελικά, μήπως ο εν λόγω ποδηλατόδρομος έγινε για να μετατραπεί σε πλατεία ο δρόμος πέριξ της οικίας του γνωστού Χουνταίου «Δημάρχου» με τον οποίο ο Βερελής συνεργάζεται πολιτικά όπως απεδείχθη με τις τελευταίες εκλογές στην Ε.Α.Σ. Μεσολογγίου ;
· Άφησε ημιτελή τα έργα ανάπλασης στην παραλία Τουρλίδας, παρά μόνο ευδοκίμησε να αναθέσει στον ημέτερο εργολάβο του την κατασκευή του τεράστιου αντιαισθητικού πέτρινου κυματοθραύστη, κλείνοντας τον κόλπο της Τουρλίδος από το πέλαγος και μετατρέποντας τον τεχνητό αυτό κόλπο σε ένα μεγάλο εργαστήριο πειραμάτων ευτροφισμού και ρύπανσης, αφού εμποδίζεται η απρόσκοπτη ανανέωση των υδάτων.
· Τέλος, δεν έκανε απολύτως τίποτα για το φλέγον ζήτημα της αναδιάρθρωσης των καλλιεργειών στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου και στο Νομό ολόκληρο, τουναντίον, τάχθηκε εξαρχής αναφανδόν και πρωτοστάτησε μαζί με τον ανεκδιήγητο Δρύ-υπουργό Γεωργίας τότε και γνωστό επίσης υποτακτικό της κυρίας Δάφνης Σημίτη- υπέρ της αποδέσμευσης της επιδότησης από την καλλιέργεια, με τραγικά αποτελέσματα την εξαφάνιση της πατροπαράδοτης καπνοκαλλιέργειας από ολόκληρο τον Νομό Αιτωλοακαρνανίας και την απομείωση της βαμβακοκαλλιέργειας από τα Δέλτα Ευήνου –Αχελώου με συνέπεια την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την περιοχή και χιλιάδων θέσεων εργασίας. Αντίθετα, ο ίδιος όπως και άλλοι εκ Κρήτης ορμώμενοι πρώην «συνάδελφοί» του υπουργοί, καλλιέργησε διαπροσωπικές επαφές με παραγωγούς «εναλλακτικών» καλλιεργειών.Όμως ως προς τούτο θα υπάρξει εκτενής αναφορά σε επόμενο άρθρο μας.

Όλα τα παραπάνω λοιπόν, αποτελούν απτά παραδείγματα ότι τα έργα του Χρήστου Βερελή διέπονται από το άγος του Μπέη-Μούστου, αφού ούτε ένα έργο της πόλης του Μεσολογγίου που υιοθέτησε ή εμπνεύστηκε δεν ολοκληρώθηκε και δεν ευδοκίμησε, αλλά όλα παραμένουν γιαπιά ημιτελή ή αξιοθρήνητα εγκαταλελειμένα ερείπια για να τα βλέπουν οι επερχόμενες γενεές σαν σύμβολα μεγαλαυτίας και να μαθαίνουν ότι η αλαζονεία και η ασέβεια προκαλούν την οργή των θεϊκών δυνάμεων με συνέπεια η πόλη του Μεσολογγίου αλλά και ολόκληρος ο Νομός να είναι έρμαια της φτώχειας, της μιζέριας και της υπανάπτυξης όπως οι επίσημες στατιστικές του Ελληνικού Κράτους αποδεικνύουν, επαληθεύοντας με τον χειρότερο τρόπο το βαρύ ανάθεμα που ο Μπέη Μούστος άφησε να πλανάται πάνω από τις κεφαλές των μεγαλοσχημόνων ασεβών.


Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
Πρώην Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Α.Σ Μεσολογγίου
ελέω Βερελή

2 comments:

panos said...

Κατανοούμε την αντίδραση του πρώην προέδρου .Προγανώς δεν πρόλαβε να διορίσει και το τρίτο του παιδί στην ένωση .
Πάντως οι 64 από τους 73 εκλεκτορες τον αγνόησαν ..μόνο 9 τον εμπιστεύθηκαμ έναντι 50 των αντιπαλων του .

Pentheas said...

φιλε Πάνο,

εσένα ποιός σε διόρισε στο Μετρό?

Αλήθεια στο Μετρό γιατί σε φωνάζουν "Γαλατά" ?

Ήσουν ή όχι μέτοχος στον Σουλιώτη?

Αλέκος Π.