Wednesday, April 18, 2007

Επιστολή Δελαστίκ στην ΕΣΗΕΑ

Προς το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σε απάντηση λιβελλογραφήματος εναντίον μου που δημοσίευσε χθες, 17 Απριλίου 2007, στην «Καθημερινή» ο εκδότης της, Αντ. Καρκαγιάννης, θα επιθυμούσα να σας γνωστοποιήσω τα εξής:
Το κείμενο αυτό επιχειρεί συνειδητά να εκφυλίσει τους πολιτικούς λόγους που προκάλεσαν την απόλυσή μου σε μια δήθεν προσωπική αντιδικία με τον Αντ. Καρκαγιάννη, η οποία ουδέποτε υπήρξε. Στόχος του κειμένου είναι η μέσω αντιπερισπασμού συγκάλυψη του πολιτικού κρετινισμού των εγκεφάλων της απόλυσής μου, οι οποίοι νόμισαν ότι μπορούσαν να με απολύσουν με αιτιολογία αντιαμερικανικό ανώνυμο σχόλιο της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Πριν» της οποίας είμαι διευθυντής, χωρίς να υπάρξουν πολιτικές επιπτώσεις.
Η πολιτική χυδαιότητα του εν λόγω κειμένου αποσκοπεί στην εκμαίευση απαντήσεων αναλόγου επιπέδου εκ μέρους μου ώστε να προκληθούν αποκρουστικά φαινόμενα δημόσιας ανταλλαγής ύβρεων. Ματαιοπονεί. Αυτό αποκλείεται να γίνει.
Αντιλαμβάνομαι τους στόχους της απεγνωσμένης προσπάθειας του εκδότη της Καθημερινής να μειώσει την αξιοπιστία και το ήθος μου. Έντεκα ολόκληρα χρόνια δημιουργικής δουλειάς και πολιτικού θάρρους όταν άλλοι έσκυβαν το κεφάλι, σφυρηλάτησαν δεσμούς βαθύτατου αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ του γράφοντος και των συναδέλφων και αναγνωστών της «Καθημερινής». Συγκινητική και καθοριστική υπήρξε η αλληλεγγύη και η ενθάρρυνσή τους σε πολιτικά κρίσιμες ώρες. Αντιλαμβάνομαι πόσο δύσκολο είναι για την ιδιοκτησία και τη διεύθυνση της εφημερίδας να πείσουν αυτό το κοινό, όπως και άλλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας, για την ορθότητα μιας επιλογής που συνιστά ρήξη με τη μέχρι τώρα πορεία της ίδιας της «Καθημερινής».
Προσωπικά, πάντως, θα εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στον Αντ. Καρκαγιάννη, γιατί όπως τα επικά χρόνια της νιότης του στο σύρμα της Μακρονήσου συνεισέφεραν, μαζί με τις θυσίες στρατιών αγωνιστών της Αριστεράς, στη γαλούχηση πολλών από εμάς στο να κρατάμε ψηλά το μέτωπό μας, έτσι και τα σημερινά, ύστερα χρόνια και πεπραγμένα του μας διδάσκουν πώς να μην καταντήσουμε πολιτικά.
Αγαπητοί συνάδελφοι του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ,
Νομίζω πως οι εξελίξεις ενισχύουν την άποψη που έχω ήδη εκφράσει με την επιστολή μου της 12.4.2007 ότι επιχειρείται η πολιτική τρομοκράτηση δημοσιογράφων, με στόχο την περαιτέρω χειραγώγηση της ενημέρωσης. Επιβάλλεται, πιστεύω, η άμεση και ισχυρή δραστηριοποίηση της ΕΣΗΕΑ για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής πριν να είναι πολύ αργά.


Με αξιοπρέπεια,
Γιώργος Δελαστίκ

No comments: