Συμβουλές προς τους καταναλωτές....
Εν όψει της έναρξης της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, που θα διαρκέσουν από 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου 2007, το υπουργείο Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστούν την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.
Όπως τονίζει ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, κ. Γιάννης Οικονόμου: ”ειδικά κατά την περίοδο των εκπτώσεων, κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες. Με πρωτοβουλία του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Δημήτρη Σιούφα και του Υφυπουργού Ανάπτυξης, κ. Γιάννη Παπαθανασίου, συνεχίζουμε μια προσπάθεια ενημέρωσης, ώστε να ενδυναμώσουμε τη θέση του καταναλωτή και να συμβάλλουμε στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς”.
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:
1. Αγοράζουμε με βάση τον οικογενειακό μας προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών μας δυνατοτήτων.
2. Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση πιστωτικών κρατών και καταναλωτικών δανείων.
3. Ελέγχουμε προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουμε. Σε περίπτωση ελαττώματος, έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής, προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά, ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κτλ).
4. Συγκρίνουμε προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, ή από επιλεγμένα προϊόντα – ”κράχτες”.
5. Ζητάμε πάντα απόδειξη για τη συναλλαγή που κάναμε.
6. Ζητάμε η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουμε να είναι στην ελληνική γλώσσα.
7. Καταγγέλλουμε κάθε πρόβλημα που συναντάμε (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν, κτλ) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί από τις 08:00 ως τις 22:00
Με αφορμή την έναρξη της περιόδου των εκπτώσεων, ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιάννης Παπαθανασίου δήλωσε: ”Ο θεσμός των εκπτώσεων είναι σημαντικός για το εμπόριο, για τις επιχειρήσεις και βέβαια για τους ίδιους τους καταναλωτές. Το Υπουργείο Ανάπτυξης εξακολουθεί να επενδύει στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού, όπως κάνει σταθερά τα τελευταία τρία χρόνια. Γιατί ο ενημερωμένος καταναλωτής βγαίνει πάντα κερδισμένος και παράλληλα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων και των υπηρεσιών που διατίθενται στην ελληνική αγορά”.
No comments:
Post a Comment